25.3.2022
Marketchef vid S-market Lappo Marika Lintula berättar att den nya tjänsten kommit i gång fint. Hon berömmer utbildningen som hon fått och tjänsten som är lätt att hantera.
– Vi har försökt hålla tillräckligt med beställningsfönster öppna från första början. Vi följer med situationen hela tiden så att alla som vill kan skicka in en beställning.
S-kaupat.fi-tjänsten har enligt Lintula många fördelar. När kunderna får skicka in sin matbeställning i lugn och ro, väljer de oftare att lägga in någon nyhet i varukorgen. Kunderna kan också bestämma om plockaren får ersätta produkter i det fall att någon produkt är slut i affären. Samtidigt kan kunderna lämna in produktspecifika önskemål, t.ex. ”små tomater” eller ”får ersättas endast med inhemska produkter”.
Det går att redigera eller ångra beställningen ända till den tidpunkt som meddelas på beställningsbekräftelsen. Om man vill göra en ny beställning går det enkelt att kopiera samma inköpslista direkt till varukorgen. Betalningsreservationen och betalningen av inköpen på nätet gör att allt går snabbt och enkelt på avhämtningsstället.
– Tjänsten har visat sig vara nödvändig också under coronakarantäner, när någon bekant kan hjälpa till genom att hämta ut inköpen. Det har också hänt att en kund som exponerats för corona bett oss lämna matbeställningen ute på vår trappa, och kunden har sedan hämtat sin beställning med bil, berättar Lintula.
Personalen har skojat med att matbutiken på nätet också kan underlätta deras egen vardag.
– Så behöver man inte handla mat för familjen efter arbetsdagen, när inköpen redan är plockade och betalda, säger Lintula skrattande.
Text: Outi Myllymäki, BSTR
Bilder: Samu Lehtinen, Eepee
16.8.2024 |
12.8.2024 |