ESS AUTOTALO – Bosch Car Service-nätverk garanterar kvalitet för Ess Autotalos kunder


30.5.2022

Ess Autotalo är idag en del av det internationella Bosch Car Service-nätverket. Ess Autotalo erbjuder högklassig service, underhåll och reparation av fordon av alla märken och modeller.

 

Juha Stenius och Ari Harju, försäljningschef för Ess Autotalo, ser med tillfredsställelse på sitt utvidgade arbetsfält. Reformen gav garageverksamheten 800 kvadratmeter extra utrymme och förbättrade även på många andra sätt serviceberedskapen för Ess Autotalo. Till exempel flyttade servicedisken och besiktningen in bredvid garageverksamheten.
– Det viktiga är att vi gick med i det prestigefyllda Bosch Car Service-nätverket i mars. Det här är också bra för oss när det gäller synlighet. Att tillhöra kedjan är en kvalitetsgaranti för kunden, försäkrar Harju.

Även försäljningschefen Stenius anser att det är viktigt att Ess Autotalo ingått i ett globalt servicenätverk.
– Det här ger mervärde till hela Ess Autotalo. Nu kan vi reparera alla bilmärken genom att använda nätverkets senaste kunskapsbas och programvara. Bosch Car Service har över 15 000 auktoriserade verkstäder i 150 länder. Harju berättar att deras professionella tjänster täcker
allt som behövs för bilen från besiktning, underhåll och re parationer till anpassade eftermonteringar. Dessutom bevaras tillverkarens garanti för alla bilmärken.

Tjänster som förlänger bilens livslängd

Ess Autotalo utmärker sig också i Seinäjoki genom att som enda aktör erbjuda service och besiktning i samma lokaler. Den extra bonusen är den närliggande Prisma i Hyllykallio, där du kan tillbringa din tid under en besiktning eller en mindre reparation med att handla i butiken eller äta i Restaurangvärlden.
– Det finns planer på att stärka samarbetet för att tjäna våra kunder på ett mer mångsidigt sätt. Det kunde till exempel finnas några reserverade kundrutor för Ess Autotalos kunder på Prismas parkeringsplats. Nycklarna kunde lämnas in vid Prismas infodisk, och vår personal skulle hämta nycklarna och bilen till oss för service eller besiktning, visionerar Stenius.
Han berättar att bytesbilsaffärerna har varit livliga under våren och elbilarnas popularitet bara ökar och ökar. I mars hade Ess Autotalo en Peugeot-kampanj där 40 nya bilar såldes på fyra dagar.
– Det finns en efterfrågan, och speciellt elbilar är väldigt eftertraktade. Folk har insett att även om elbilen har ett högre pris, är driftskostnaderna betydligt lägre.

Stenius har också lagt märke till att tjänsten för leasing av privatbilar har fått fler frågor än vanligt.
– Det är ett bra alternativ för många och erbjuder bekymmersfri körning med en ny bil, säger han.

 

 

Text: Outi Myllymäki
Bild: Samu Lehtinen, Eepee