PRISMA HYLLYKALLIO – Det har alltid funnits hjälp vid behov


29.5.2022

Ensamföretagare uppskattar att små och stora kunder är likvärdiga.

Företagaren Jukka Ojavainio från Alajärvi har byggt många egnahemshus för försäljning. Det hus som han för närvarande bygger kommer att bli färdigt under sommaren. På hösten börjar nästa projekt, ett parhus.

Ojavainio är mycket nöjd med att vara S-Business-kund liksom överlag med Prisma Rautas tjänster.
– Personalen på Prisma Rauta i Hyllykallio är fantastisk och har en utmärkt kompetens, säger Ojavainio.
– Och nog påverkar priserna mina kundrelationer, tillägger han.

En utmärkt upphämtningspunkt

Företagaren har inte lämnats ensam när problem har uppstått.
– Jag har alltid fått hjälp när jag har behövt det.
– Om hjälp eller information inte genast finns att tillgå, tar personalen reda på, berättar Ojavainio.

Ojavainio har fått så många bekanta bland Prisma Rautas personal att det också därför är enkelt att handla där. Prisma Rauta levererar en del varor direkt till Ojavainio på byggarbetsplatsen, men han hämtar också en hel del varor själv.
– Här finns en alldeles lysande upphämtningspunkt, berömmer Ojavainio den varma hallen.
– Hämtningen går alltid snabbt och bekvämt. Det har stor betydelse hur länge jag är borta från byggarbetsplatsen. Arbetet framskrider inte när jag är borta.

Ojavainio är glad över att små och stora kunder är likvärdiga i Prisma Rauta i Hyllykallio.

Ofantligt produktsortiment

Ojavainio har aldrig behövt leta efter produkter med ljus och lykta.
– Produktsortimentet är helt fantastiskt här. De mest otroliga saker finns direkt på hyllan.

Kunder på byggnadssidan behöver nästan alltid hjälp av en försäljare.
– Försäljarna måste ha bred kunskap om saker och ting, och det har de. Det finns stora skillnader mellan butiker i branschen när det gäller produktkunskap, säger Ojaniemi.
– Om de inte har någon aning, märker man det snabbt.

Ojavainio är nöjd med Prisma Rautas läge invid de stora vägarna i Hyllykallio. Därtill gillar han de nuvarande tidiga öppettiderna.

Byggarbetsplatsen kallar

Den här gången har Ojavainio hunnit till frukosten på Prisma Rautas byggdagar.
– Innan jag återvänder till byggarbetsplatsen köper jag med mig fogbruk och en del trävirke. På byggarbetsplatsen håller man nu på med ytor inomhus. Utvändig panelning är nästa på tur.
– Materialet kommer om några veckor. Sedan börjar ett hus på omkring 140 kvadratmeter vara färdigt för försäljning.

 

 

Med yrkeskunskap hittar man den rätta produkten i ett stort sortiment

Alla kan fylla på hyllor. Men Prisma Rautas professionella personal har mycket mer att erbjuda.

 

Försäljningschef Jari Kivimäki vet vilka fyra saker som särskilt utmärker Prisma Rauta i Hyllykallio.
– Kompetent service, uppvärmd lager- och hämtningshall, konkurrenskraftiga priser och allmän prydlighet, sammanfattar Kivimäki.
Kivimäki berättar att de får mycket feedback om det sistnämnda.
Den varma hämtningshallen å sin sida ger kunden möjlighet att lasta sina inköp i skydd från vädret.
– Hämtningstjänsten är snabb och bekväm. För byggaren har det stor betydelse hur länge hen är borta från byggarbetsplatsen, säger Kivimäki.

Kompetens finns alltid på plats

Kivimäki försäkrar att Prisma Rauta-butiken bär ansvaret för sin försäljning.
– Vår professionella personal vet vad de säljer. Våra anställda har arbetat länge med järnhandel. De flesta har praktisk erfarenhet av både byggande och renovering på fritiden, vilket medför att de också har personlig erfarenhet av produkterna och deras egenskaper.
På Prisma Rauta vill man också vara säker på att den produkt som kunden själv väljer exakt motsvarar den avsedda användningen.
– Det får du reda på genom att fråga mer om renoveringen av ett hus eller byggnadsskedet, konstaterar Kivimäki.
– Kunden klarar inte nödvändigtvis av att själv välja den mest lämpliga produkten i vårt breda sortiment.

Kivimäki betonar att professionell personal finns på plats under hela de långa öppettiderna. Det aktuella världsläget beaktas också i Prisma Rauta.
– Vi informerar våra kunder om tillgången på produkter och leveranstider så gott vi kan, säger Kivimäki.

 

 

Text: Hannele Norja
Bild: Samu Lehtinen, Eepee