ESS AUTOTALO – Man kan alltid lita på en bekant plats


28.1.2022

Mervi Järvinen rekommenderade Ess Autotalo till sin syster och mor. Också de blev genast stamkunder.

 

Det började med bytet av en kamrem.

Dieselbilens rutinunderhåll var nära, och i det samband skulle man granska skicket hos många andra saker. Därför konstaterade Mervi Järvinen från Seinäjoki att underhållet var nöd-
vändigt och bad om prisuppskattning av många verkstäder.
– Jukka Nummi från Ess Autotalon ringde mig och gjorde ett bra intryck genom att grundligt berätta vad som hör till underhållet i fråga och vad priset består av. Efter det har jag låtit underhålla min bil hos Ess Autotalo.

Mervi blev regelbunden kund hos serviceverkstaden 2009, och sedan dess har hon låtit S-Etuhuoltos kompetenta anställda serva sin bil. De goda erfarenheterna uppmuntrade henne att rekommendera Ess Autotalos tjänster också till sin mor och syster.
– Även de har haft positiva erfarenheter, så vi har inte behövt byta firma.

Tillit är öppenhet

Hemligheten bakom det långa kundförhållandet har varit bra service. Mervi har uppskattat arbetets höga kvalitet samt att man öppet berättat om alla reparationsåtgärder och förhandlat med kunden om hur man borde gå till väga.
– Ibland har bilen till exempel låtit konstig och jag har tagit den till serviceverkstaden. Sen har man ringt mig därifrån och förklarat vad slags fel det handlar om och vad det kommer att kosta att reparera det. Då har jag som kund inte heller fått några överraskningar med fakturan.

Också läget får beröm av Mervi. Under ett kort underhåll har hon kunnat gå och handla i Prisma och åka hem med en servad bil.
– Verkstaden meddelar när bilen är färdig. Om man råkar ha andra ärenden just då, är man flexibel om när hon hämtar bilen.

Problemen löses

Genom åren har Mervi också skaffat däck från Ess Autotalo, och där har hon också skött besiktningarna.
– Priset är konkurrenskraftigt, och det är lätt att ta bilen till en bekant plats. Också i besiktningen har alla varit trevliga. Och dessutom får man bonus från den, påminner Mervi.

Alla Mervis bilar har varit av modellen Skoda Octavia. Man ska serva bilar regelbundet och ibland har de fel, men de har man alltid klarat av genom gott samarbete.
– En gång var jag i en situation där det hördes konstiga ljud i bilen. Jag kom till S-Etuhuolto lite före stängningsdags och frågade Jukka vad som är fel. Han körde bilen till verkstaden, lyfte den och konstaterade att han inte rekommenderar att köra med den innan den repareras.
Bilen lämnades alltså i verkstaden, men den var färdig att hämtas redan på följande dag.
– Det är fint att märka att även om kunderna är många, har någon alltid tid att hjälpa eller åtminstone boka en tid så fort som möjligt. Det kan uppstå problem med bilar, men man kan alltid lita på att alla problem kommer att lösas.

 

Text: Nadia Paavola, BSTR
Foto: Samu Lehtinen, Eepee