Eepeen valikoima kasvaa asiakkaiden toiveilla


29.3.2022

Sinuntoive-palvelu on osoittautunut erinomaiseksi kanavaksi, jossa Eepeen asiakkaat voivat kasvattaa S-marketien tuotevalikoimaa mieluisaan suuntaan. Mikähän olisi sinun toiveesi?

 

Ryhmäpäälliköt Ann-Christina Hevonkoski ja Jussi Järvinen ovat tyytyväisiä, miten hienosti Sinuntoive-palvelu on otettu vastaan.
– Tällä hetkellä toiveita tulee Eepeen S-marketteihin noin 1 200 kappaletta kuukaudessa, joka tarkoittaa noin neljääkymmentä toivetta päivässä, Hevonkoski kertoo.

Alueellisia eroja ei toiveiden määrässä ole. Isommissa marketeissa on jo lähtökohtaisesti laaja valikoima, siksi toiveet kohdistuvat enemmän pienempiin myymälöihin.
– Pienemmässä yksikössä tilaa on vähemmän eli ”seinät tulevat vastaan”. Tästä syystä näissä yksiköissä valikoiman osuvuus ja asiakkaiden toiveet ovat erittäin tärkeässä roolissa. Toiveena on myös, että tuotteet pääsevät mahdollisimman monen asiakkaan ostoskoreihin ja saavat näin vakiopaikan hyllyssä, Hevonkoski jatkaa.

Valtaosa esitetyistä toiveista toteutuu

Eepeelle esitetyistä toiveista pääsee suurin osa valikoimiin. Toiveet kohdistuvat tasaisesti eri tuoteryhmiin, ja niitä esitetään sekä lähituotteista että valtakunnallisista tuotteista.

Miksi sitten jotkut toiveet eivät päädy kaupan hyllyille?
– Tuotetta ei enää valmisteta lainkaan tai sille on jo valikoimissa selkeä rinnakkaistuote. Syy voi olla myös se, että hyllyyn ei mahdu enää enempää tuotteita. Tai että emme näe sille olevan riittävästi kysyntää.
– Yleensä Sinuntoiveet nostetaan koemielessä valikoimiin muutamaksi kuukaudeksi. Mikäli se myy hyvin ja on selkeästi suosittu useammassa yksikössä, pääsee tuote jokaiseen markettiin seuraavalla kerralla, kun käymme valikoimia läpi isommalla mittakaavalla, Hevonkoski toteaa.

Keltainen hintakauluri erottaa toivetuotteet

Järvinen kertoo, että toteutuneet asiakastoiveet tunnistaa helposti keltaisesta Sinuntoive-hintakaulurista, joka reunustaa toteutuneen toiveen hintalappua.
— Hintakaulurit tekevät toteutuneista toiveista konkreettisia ja nostavat tuotteet esiin, jolloin uutuudet löytyvät hyllystä helposti.

Sinuntoive-palvelua on markkinoitu valtakunnallisesti ja myös henkilökuntamme on opastanut palvelun käytössä. Toiveen voi esittää myös ilman teknisiä laitteita suoraan marketin työntekijälle, ja hän kirjaa sen Sinuntoive-palveluun. Kassoilta löytyy myös paperinen Sinuntoive-lappu, jonka voi täyttää ja jättää myyjälle. Jos asiakas antaa palveluun yhteystietonsa, hän saa päivityksiä toiveen käsittelyn etenemisestä ja tiedon siitä, toteutuuko hänen toiveensa.

 

Esitä Sinuntoive omalle S-marketillesi osoitteessa SINUNTOIVE.FI