28.1.2021
Prisma Hyllykallion Ravintolamaailman arkea seuraa Facebookissa noin 5 400 ihmistä. Seuraajakunta on rakennettu tuottamalla säännöllistä, mutta aitoa sisältöä, joka tarjoaa kurkistuksen ravintolan kulissien taakse.
Ravintolapäällikkö Vesa Yli-Mäenpää on aina nähnyt sosiaalisessa mediassa valtavaa potentiaalia. Vesa laittoi muutama vuosi sitten Ravintolamaailman somepyörät pyörimään, ja nyt ravintolan sometiimi tuottaa sisältöä suunnitelmallisesti, mutta aidon rempseällä otteella.
— Meillä on nyt todella hyvä tilanne Facebook-sivumme kanssa. Silmäpareja on jo sen verran, että seuraajien haalimisen sijaan saamme keskittyä kiinnostavan sisällön tuottamiseen. Vesa kertoo vuorovaikutuksen olevan sosiaalisen median kantava voima, joka tuo yrityksen lähelle asiakasta.
— Kerran asiakas lähetti meille Facebookissa viestiä, että saako meiltä ketopizzaa. Vastasimme, että totta kai. Hankimme ainekset ja testasimme reseptiä. Ketopizzaa tilataan edelleen aina silloin tällöin.
Sosiaalisen median tekeminen ja siellä menestyminen ei olisi mahdollista ilman heittäytyvää henkilökuntaa.
— Asiakkaat ilahtuvat tunnistaessaan somessa näkemänsä kasvot. Siitä tulee tietynlainen tuttuuden tunne ja ravintolassa on helppo asioida. Kun olemme asiakkaiden näkyvillä myös somessa, pysymme paremmin heidän mielessään ja kokonaisvaltainen asiakaskokemus on parempi, Vesa kuvailee.
Vaikka aitous ja itsensä likoon laittaminen ei ole helpoin tapa tehdä somea, on se palkitsevin. Tunteisiin vetoavat julkaisut keräävät eniten reaktioita.
— Asiakkaita kiinnostaa myös, mitä ravintolan kulissien takana tapahtuu. Sitä verhoa on ollut mukava hieman raottaa.
Ravintolamaailman sometiimi kokoontuu kerran kuukaudessa palaveriin, jossa suunnitellaan seuraavan kuukauden julkaisut.
— Katsomme aina tulossa olevat juhlapyhät ja kampanjat. Heittelemme yhdessä ideoita ilmoille ja valitsemme niistä parhaimmat, Vesa kertoo. Sometiimin katseet suuntautuvat nyt Facebookin rinnalla vahvasti Instagramiin, jossa käyttäjät suosivat erityisesti 24 tuntia eläviä tarinoita.
— Tarinoihin julkaistaan kuvia ja videoita hetkessä tapahtuvista asioista. Lyhyt elinaika ja välittömyys tekevät sisällöstä aitoa, mikä selittää tarinoiden räjähtäneen suosion.
Facebook:Ravintolamaailma Prisma Seinäjoki
Instagram:@ravintolamaailmaseinajoki
Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee
22.11.2024 | Paikallisia uutisia
22.11.2024 | ABC
18.11.2024 | ABC | Marketkauppa | Prisma | Ravintolat