28.5.2025
Meksikolaisen ruoan ystäville on hyviä uutisia: rennosta tunnelmastaan ja meksikolaishenkisestä ruoastaan tunnettu Amarillo tuo takaisin asiakkaiden kaipaamat fajitakset sekä heti pöytään istuutumisen yhteydessä tuotavat lämpimät, rapeat nachot ja raikkaan salsan.
Ketjun kaikki ravintolat uudistuvat yhdessä yössä ja avautuvat 4.6.2025 raikastuneella ilmeellä ja uudistetulla ruokalistalla.
Ravintolaketju on käynyt läpi kokonaisvaltaisen uudistuksen, jossa se palaa lähemmäs alkuperäistä ideaansa: kunnianosoitusta aidolle meksikolaistyyliselle ruualle ja vieraanvaraisuudelle. Uudistunut Amarillo onkin taas selkeästi mextex – yhdistelmä meksikolaisia makuja ja teksasilaista grillin tuoksuista näyttävyyttä.
Ketjun ruokalistaa ja tunnelmaa on hiottu autenttisempaan suuntaan. Mukana on uusia makuja, klassikoiden päivityksiä – ja nyt myös se pieni, mutta merkityksellinen ele, joka on monelle ollut olennainen osa ravintolakokemusta.
– Kuuntelimme asiakkaitamme ja siksi fajitakset sekä nachot palaavat muutaman vuoden tauon jälkeen. Tänä päivänä, kun moni asia maksaa enemmän ja kiire on läsnä lähes jokaisessa hetkessä, pienet teot merkitsevät yhä enemmän. Nyt toivotammekin asiakkaamme tervetulleeksi kuten ennenkin: kulhollisella lämpimiä nachoja ja reilulla annoksella salsaa, kertoo ravintolaketjun liiketoimintapäällikkö Joni Heinikoski.
Amarillo on ollut osa suomalaista ravintolakulttuuria vuodesta 1988. Se on S-ryhmän suurimpia ravintolaketjuja ja Rosson jälkeen toiseksi vanhin. Ravintoloita on 21 ympäri Suomea ja yksi Tallinnassa.
Uudistus on tehty asiakkaita ja henkilökuntaa kuunnellen, ja se näkyy sekä ruokalistassa että tunnelmassa. Meksikolaista raikkautta, värejä ja autenttisia makuja yhdistyy teksasilaiseen rentouteen ja asenteeseen – juuri niihin piirteisiin, joiden vuoksi Amarillo aikoinaan nousi suomalaisravintoloiden kirkkaimpaan kärkeen.
– Asiakkaiden toiveet ovat olleet meille kompassi. Ruoan ja juoman kulutustottumukset ovat muuttuneet, ja Amarillon piti uudistua niiden mukana. Meille oli tärkeää tuoda takaisin ne elementit, jotka ovat tehneet Amarillosta rakastetun – mutta päivitettynä tähän päivään, kertoo Heinikoski.
Amarillossa työskentelee satoja osaajia ja myös heillä oli uudistuksessa suuri rooli.
– Saimme omalta porukalta todella arvokasta näkemystä siitä, mikä toimii ja mikä ei. Henkilökunnalla on ravintolakokemuksen onnistumisessa ja asiakkaiden viihtymisen varmistamisessa kriittinen rooli ja vastuu. Onneksemme meillä on uskomattoman hieno porukka, joka on kovin innoissaan uudistuksesta, Joni kertoo.
Yksi selvä muutos on matalamman kynnyksen vierailut: Amarilloon ei tulla enää vain juhlapäivinä, vaan piipahtamaan myös arjen keskellä.
– Amarillo on perinteisesti ollut paikka, jonne tullaan nauttimaan erityisistä hetkistä, mutta nyt halusimme tehdä siitä myös arkisten nautintojen pysähdyspaikan. Siksi listalta löytyy runsaasti vaihtoehtoja kevyestä purtavasta täyttäviin annoksiin – ja juomalistalta niin alkoholittomia makuvesiä kuin omia oluita, Heinikoski sanoo.
Kasvava kiinnostus alkoholittomia juomia kohtaan näkyy nyt Amarillon uusissa aguas frescas -juomissa – kevyesti maustetuissa, virkistävissä makuvesissä, jotka täydentävät ruokaelämyksen. Amarillon klassikkococktailit, kuten suositut margaritat, pysyvät mukana uudistuksessa, ja kokonaisuutta täydentävät Amarillon omat lager-oluet.
– Meille Amarillo ei ole vain ravintola – se on tunnelma, musiikki, värit, maut ja yhdessäolo. Tämä uudistus palauttaa Amarillon sille kartalle, josta kaikki alkoi. Tämä on meidän tapamme tehdä mextexiä, Heinikoski kiteyttää.
AMARILLO SEINÄJOKI | KAUPPATORI 3
Lisätietoja:
Joni Heinikoski, liiketoimintapäällikkö, S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskauppa, p. 045 341 2728, joni.heinikoski@sok.fi
28.5.2025 | Ravintolat
28.5.2025 | Marketkauppa
28.5.2025 | ABC | Paikallisia uutisia