Esitä Sinuntoive ja vaikuta valikoimaan


29.7.2021

Eepeen S-marketeille on voinut esittää tuotetoiveita aina, mutta nyt toiveiden esittäminen on entistä helpompaa. Sinuntoive-palvelun tarkoituksena on tarjota eri S-marketien asiakkaille entistä paremmin paikallisesti osuvia valikoimia.

S-ryhmän marketeissa meneillään olevien myymäläuudistusten myötä myös kauppojen valikoimia halutaan päivittää vastaamaan paremmin asiakkaiden paikallisia tarpeita. Tästä tahtotilasta sai alkunsa Sinuntoive-palvelu, joka yhtenäistää tuotetoiveiden esittämisen ja käsittelyn kaikissa Suomen S-marketeissa.
— Tuotetoiveita on aiemmin esitetty suullisesti myymälässä, sähköpostitse, puhelimitse ja palautekanavia pitkin.

Sinuntoive-palvelun ansiosta kaikki toiveet tulevat nyt samaan kanavaan, mikä helpottaa ja nopeuttaa toiveiden käsittelyä, ryhmäpäällikkö Ann-Christina Hevonkoski iloitsee. Sinuntoive. fi-nettisivulla kuka vain voi esittää tuotetoiveen haluamalleen S-marketille. Helpoksi rakennetulla verkkosivulla näkee välittömästi, onko tuote jo kaupan valikoimassa ja jos ei ole, toiveen jättäminen vie vain hetken.
— Jos asiakas antaa toiveen jättäessään yhteystietonsa, hän saa päivityksiä toiveen käsittelyn etenemisestä ja tiedon siitä, toteutuuko hänen esittämänsä toive.

Toiveita voi jatkossakin esittää kaupan henkilökunnalle suullisesti tai Sinuntoive-lappusella, jolloin henkilökunta kirjaa toiveen Sinuntoive.fi-sivustolle.

Valtaosa toiveista toteutuu

Eepeen S-marketit saavat tuotetoiveita jatkuvasti, joskus jopa useita päivässä. Tuotetoiveen käsitteleminen vie useimmiten vain muutaman päivän, jonka jälkeen yksikkö pääsee tilaamaan valikoimaan otetun tuotteen hyllyynsä.
— Jos tuote on sellainen, jota ei ole valmiina ketjun valikoimissa, saattaa tuotteen ilmestyminen kaupan hyllyyn luonnollisesti kestää hieman pidempään, mutta useimmiten käsittelyaika on maksimissaan viikko. Kun tuotetoiveen toteuttamista mietitään, myymälässä täytyy ottaa huomioon monia asioita:
— Tärkein mietinnän aihe on se, onko tuotteella myynnillistä potentiaalia jäädä pysyvästi kaupan valikoimaan. Myös hyllyssä oleva tila täytyy ottaa huomioon ja se, onko kaupan valikoimassa jo joku hyvin samankaltainen tuote. Jos tuotetoive ei toteudu, syy on useimmiten se, että hyllyssä ei aidosti ole tilaa tai valikoimassa on jo vastaava tuote. Suurin osa toiveista kuitenkin toteutuu, Ann-Christina kuvailee.

Toteutuneet asiakastoiveet tunnistaa helposti keltaisesta hintakaulurista, joka reunustaa toteutuneen toiveen hintalappua.
— Hintakaulurit tekevät toteutuneista toiveista konkreettisia ja nostavat tuotteet esiin, jolloin uutuudet löytävät hyllystä helposti.

Esitä Sinuntoive omalle S-marketillesi osoitteessa sinuntoive.fi!