Miltä kuulostaisi kotimainen, maksuton yrityskortti, jolla saa etuja ja alennuksia S-ryhmän toimipaikoissa, eikä ostokuitteja tarvitse keräillä kirjanpitoon.

S-Business-kortti on käytössä jo yli 50.000 suomalaisyrityksessä ja suosio voimakkaassa kasvussa.
– Kyseessä on yritysasiakkuus S-ryhmän palveluihin, joka soveltuu yrityksille, yhdistyksille, urheiluseuroille, kunnille, kaupungeille, kaikille, joilla on käytössä suomalainen y-tunnus, kertoo Timo Ranta-Lassila Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa Eepeestä.
– Yrityksillä on erilaisia hankintatarpeita, autojen ja koneiden tankkailua, polttoöljyä farmarisäiliöön, sähköauton latauksia, autopesuja, lämmitysöljyä, päivittäis- ja käyttötavaraa, rakennustarvikkeita ja myös hotelli-, kokous ja ravintolapalveluita, kaikkia yrityksen perustarpeita,
Ranta-Lassila luettelee.

Etuja ja alennuksia ostoksista

Ostot tehdään S-Businesskortilla, jolloin ostoista saa monenlaisia etuja ja alennuksia kaikissa S-ryhmän toimipaikoissa. Esim. ABC polttoaineissa alennus on 2,5 – 4 senttiä litralta ja S-ryhmän päivittäis- ja käyttötavaroissa 2 prosenttia. Kortti toimii yli 1800 S-ryhmän toimipaikassa.

– Ranta-Lassilan mukaan yrittäjiltä tulee lisäksi paljon kiitosta siitä, ettei ostokuitteja tarvitse enää kerätä kirjanpitoon ja kirjanpitäjiltä tulee kiitosta siitä, ettei tarvitse enää pyydellä puuttuvia kuitteja. Ostot laskutetaan kerran kuukaudessa kirjanpitokelpoisella koontilaskulla alv-erittelyineen. Kirjanpitäjän töitä sujuvoittaa myös automaattitiliöintimahdollisuus ja laskun mukana tuleva tiliöintiraportti.
– Kortista voi saada vielä enemmän irti, kun lataa puhelimeen helppokäyttöisen S-Businessmobiilisovelluksen. Sovelluksessa ostoja voi seurata ja ostoille voi lisätä näppärästi selitteen reaaliajassa, kuten halutun aiheen tai osallistujat, näin tieto siirtyy myös laskulle.
– Ostoja voi seurata ja asiakkuutta hallinnoida myös S-Business Manager -palvelussa. Tunnukset avataan automaattisesti yrityksen S-Businesspääyhteyshenkilölle.
– Samassa yrityksessä voi olla useita S-Business-kortteja ja käyttäjiä, kortit voi olla henkilökohtaisia tai yhteiskäyttöisiä, miten vain parhaiten palvelee ostoissa, neuvoo Ranta-Lassila.
– Olen huomannut, että monet S-Business-korttia käyttävät yritykset suosittelevat korttia toisille yrittäjille, joka mielestäni kertoo siitä, että ollaan tyytyväisiä, homma toimii ja palvelut pelaavat sovitusti.

Yrittäjän yhteistyökumppani

Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa tekee merkittävää yhteistyötä oman maakunnan yrittäjien kanssa. Vuonna 2022 Eepee osti kaikkiaan 88 miljoonalla eurolla tuotteita ja palveluita eteläpohjalaisilta yrityksiltä.
– Suosimme ostoissa lähituottajia, yhteistyö oman maakunnan yrittäjien kanssa tuo logistista säästöä ympäristölle ja lisää alueellista hyvinvointia. Meillä on yhteistyökumppaneina yli 200 paikallista yritystä.Ruokaostoja tehdään 115 eri toimittajalta, kertoo Timo Ranta-Lassila.

-Business-kortin hyödyt

• Maksuton kortti.
• Käy maksuvälineenä kaikissa S-ryhmän toimipaikoissa ympäri Suomea.
• Kuitteja ei tarvitse kerätä, kun ostotapahtumat siirtyvät kätevästi kuukausittaiselle koontilaskulle.
• Sopii yrityksille, yhdistyksille, kunnille, kaupungeille ja seurakunnille.
• Saatavana yrityksen yleiskortti ja henkilökohtaisia kortteja rinnakkain.
• Kortilla saa ostoista alennuksia 2-5 prosenttia (ei koske lahjakortteja).
• Alennusta myös polttoaineostoista.
• Kätevä mobiilisovellus, johon voi itse kirjata saman tien kuitin selitteen.
• Nettipohjainen Manager-palvelu kokoaa tiedot kätevästi yhteen, mahdollistaa kirjanpidon automatisoinnin ja tuo näin säästöä.

 

Lisätietoja S-Business-kortista:
Timo Ranta-Lassila p. 050 410 0841, timo.ranta-lassila@sok.fi
Tutustu S-Business-korttiin: www.s-business.fi
Seuraa meitä somessa: S-Business

S-Business ja Eepee Autotalo jalkautuvat kiertueen merkeissä myösmaakunnan pienemmille toimipaikoille, silloin voi paikanpäälle tulla kysymään S-Business-korteista ja koejamaan, vaikka sähköautoa.

Tiedote 15.2.2023

Löytyykö yrityksestänne idea uudesta tuotteesta, joka on vielä tekemistä vailla? Haluatteko lähteä mukaan kehittämään ideasta valmista tuotetta?

 

Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa, Eepeelle alkanut vuosi on 120v juhlavuosi. Sen kunniaksi järjestämme ideakilpailun, jossa haemme uusia kiinnostavia ruokatuotteita Eepeen marketteihin kuluttajien saataville.
– Valtakunnallinen kisa on pyörinyt jo jonkun aikaa ja nyt 120-vuotisjuhlavuotemme kunniaksi päätimme pistää pystyyn oman kilpailun. Ruokamaakunnassa kun ollaan, Etelä-Pohjanmaalta löytyy paljon alkutuotantoa ja hyviä raaka-aineita, joten tällainen tempaus istuu meille hyvin, Eepeen kaupallinen johtaja Jari Palo taustoittaa.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki Eepeen alueella tai lähistöllä sijaitsevat pienet ja keskisuuret elintarvikealan yritykset. Kilpailu käynnistyy alkuvuodesta ja kilpailussa menestyvät tuotteet tullaan lanseeraamaan Eepeen marketeissa vuoden 2023 loppuun mennessä.

Palkintona komeilee pääsy Eepeen hyllyille.
– Tarjoamme kilpailun voittajille liikkeemme jakelukanaviksi, Palo kertoo.

Tukea tuotekehitykseen

Eepee tukee kilpailun finaalivaiheeseen valittuja yrityksiä 8000 euron arvoisella tuotekehityslahjakortilla, jonka avulla yritys voi panostaa tuotteensa kehittämiseen ja tuotannollistamiseen kilpailun aikataulussa yhteistyökumppanimme Foodwest Oy:n avustuksella.
– Foodwest voi auttaa yrityksiä esimerkiksi reseptiikassa ja siinä, miten tuotteesta kehitetään kaupan hyllylle asti valmis tuote. Millaiset pakkaukset ja pakkauskoot olisivat järkeviä ja niin edelleen, Palo havainnollistaa.

Apua voi saada myös esimerkiksi tuotannon suunnitteluun, elintarviketurvallisuuteen ja lainsäädäntöön liittyviin asioihin, tuotetietojen laadintaan sekä ravintoaineiden laskentaan.
– Lisäksi voimme toteuttaa kuluttajatutkimuksia esimerkiksi konseptitutkimuksen tai tuotetestauksen muodossa. Tutkimuksilla saadaan arvokasta tietoa konseptin tai tuotteen houkuttelevuudesta, ja tätä tietoa voidaan hyödyntää tuotteen hiomiseksi täysin valmiiksi, Foodwestin asiakkuuspäällikkö Tuomas Kärki sanoo.

Joulumyyntiin tähdätään

Kolmivaiheinen kilpailu aloitetaan huolellisella esikarsinnalla.
– Yrityksille on arvokasta, että kaupan alan ammattilaiset keskittyvät heidän ideaansa ja antavat palautetta, Kärki toteaa.

Esikarsinnassa puntaroidaan, onko tuote saatavissa valmiiksi muutaman kuukauden aikaraamissa.
– Idea voi olla hyvä, mutta kilpailijan kanssa yhdessä arvioiden voikin olla, että todetaan aikataulun olevan liian tiukka. Voittajatuotteet on saatava valmiiksi ja kaupan hyllylle vuoden loppuun mennessä, Kärki sanoo.

Toteutuskelpoiset ideat pääsevät semifinaaliin ja sieltä parhaimmat vielä finaaliin.

 

Kilpailuun ilmoittaudutaan 15.2.–5.3.2023 välisenä aikana. Linkki hakulomakkeeseen ja Lähiruokakisan säännöt löytyvät osoitteesta eepee.fi/lahiruokakisa

 

Kilpailun tuomaristo koostuu Etelä-Pohjanmaan Osuuskaupan ja Foodwestin henkilöistä.

 

Lisätiedot:
Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa, kaupallinen johtaja, Jari Palo, puh. 050 056 7805, s-posti jari.palo@sok.fi
Foodwest, asiakkuuspäällikkö, Tuomas Kärki, puh. 040 175 0259, s-posti tuomas.karki@foodwest.fi

Hyvä yritys muistaa joulun alla tärkeimpiään – henkilökuntaa, asiakkaita ja yhteistyökumppaneita. Mitä enemmän on muistettavia, sitä työläämmäksi koko joulu-urakka tapaa tulla.

 

Eepeen S-Business myyntipäällikkö Timo Ranta-Lassilalla on ratkaisu lahjapulmiin. Yritysasiakkaille suunnattu S-Business-kortti on varsinainen tehopakkaus, mitä tulee yrityksen jouluajan rahamenoliikenteeseen. Sen hyödyllisyyden kokovuotisessa käytössä ovat jo todenneet useat maakunnan yritykset ja julkisen tahon toimijat.
– S-Business-kortilla voi ostaa S-ryhmän lahjakortteja tai jouluherkkuja, kuten esimerkiksi kinkkuja, juustolahjapakkauksia tai suklaata.

Takuuvarmoja suosikkilahjoja, kaikissa S-ryhmän toimipaikoissa käyviä lahjakortteja, voi ostaa Eepeen toimipisteistä ympäri toimialuetta. Valikoimassa on myös lahjakortti, josta on rajattu pois alkoholi- ja tupakkatuotteet. Lahjakortin voi lisäksi osoittaa suoraan hotelliyöpymisiin ja ravintolassa ruokailuun.

Yritys hyötyy S-Business-kortilla ostetuista lahjoista alennusten muodossa. Marketeissa, tavarataloissa ja ravintoloissa alennukset ovat kaksi prosenttia, hotelleissa jopa viisi. Lahjakorteista ei myönnetä alennuksia.
– S-Business-korttia käyttämällä voi myös unohtaa turhauttavan kuittirumban, sillä kaikki kirjanpitoon tarvittavat tiedot löytyvät kootusti kuukausilaskutukselta.

Sopii myös seuroille ja yhdistyksille

S-Business-kortti sopii myös vapaaehtoisjärjestöille ja urheiluseuroille, joissa tarvitaan kätevää korttia toiminnan pyörittämiseen. Ranta-Lassila esittelee, että urheiluseura voi tilata pääkortin lisäksi jokaiselle joukkueelle oman kortin, jolla maksetaan esimerkiksi ostot kioskiin, pelireissujen ruokailut ja majoitukset. Näin seuran kululiikenne on helposti dokumentoitavassa muodossa ja laskut tulevat samankaltaisina. Koontilaskun voi valita parin viikon aikajaksolle tai kuukausittain tulevaksi.

– Yhdistysten ja seurojen ostoista saa samaan tapaan alennusta kuin yritysten S-Business-korteilla. Tämä on myös meidän tapamme tukea arvokasta vapaaehtoistyötä.

– S-Business-korttia kannattaa hyödyntää myös tankatessa, sillä polttoaineesta, ABC-autopesuloista ja muista ABC:n palveluista saa tuntuvia alennuksia S-Business-kortilla maksettaessa, Ranta-Lassila muistuttaa.

 

S-BUSINESS -KORTIN HYÖDYT:

• maksuton kortti
• käy maksuvälineenä kaikissa S-ryhmän toimipaikoissa ympäri Suomea
• sopii kaikenkokoisille yrityksille, yhdistyksille, kunnille, kaupungeille ja seurakunnille
• kortilla saa ostoista alennuksia 2–5 prosenttiin (ei koske lahjakortteja)
• alennusta myös polttoaineostoista
• helpottaa kirjanpitoa, kun sähköiset kuitit siirtyvät kätevästi koontilaskulle
• kätevä mobiilisovellus, johon voi itse kirjata saman tien kuitin selitteen
• saatavana yrityksen yleiskortti ja henkilökohtaisia kortteja rinnakkain
• nettipohjainen Manager-palvelu kokoaa tiedot kätevästi yhteen, mahdollistaa kirjanpidon automatisoinnin ja tuo näin säästöä

 

LISÄTIEDOT S-BUSINESS -KORTISTA: Timo Ranta-Lassila, p. 050 410 0841, https://s-business.fi/eepee

 

Teksti: Outi Myllymäki
Kuva: Samu Lehtinen, Eepee

Yksinyrittäjä osaa arvostaa sitä, että pieni ja suuri asiakas ovat samanarvoisia.

Alajärveläinen yrittäjä Jukka Ojavainio on rakentanut lukuisia omakotitaloja myyntiin. Parhaillaan rakenteilla oleva kohde valmistuu kesällä. Syksyllä alkaa seuraava projekti, paritalo.

S-Business -asiakkuuteensa Ojavainio on varsin tyytyväinen, kuten kokonaisuudessaan RautaPrisman palveluihin.
– Henkilökunta Hyllykallion RautaPrismassa on loistavaa ja osaaminen erinomaista, Ojavainio kehuu.
– Ja kyllä hinnatkin asiakkuuteeni vaikuttavat, hän lisää.

Loistava noutopiste

Yksin yrittäjän ei ole tarvinnut ongelmatilanteissa jäädä.
– Olen saanut aina apua, kun olen sitä tarvinnut.
– Jos apua tai tietoa ei heti löydy, he ottavat kyllä selvää, Ojavainio lisää.

Sen verran tuttuja RautaPrisman henkilökunnasta on Ojavainiolle tullut, että senkin takia ostoksille on helppo tulla. RautaPrisma toimittaa Ojavainiolle tavaraa jonkin verran suoraan työmaalle, mutta hän hakee paljon tavaraa myös itse.
– Täällä on aivan loistava noutopiste, Ojavainio kehuu lämmintä hallia.
– Nouto sujuu aina nopeasti ja kätevästi. Sillä on suuri merkitys, kuinka kauan olen työmaalta pois. Työt eivät poissa ollessani etene.

Ojavainio on iloinen, että Hyllykallion RautaPrismassa pieni ja suuri asiakas ovat samanarvoisia.

Mahdoton tuotevalikoima

Merta edemmäs kalaan Ojavainion ei ole tarvinnut ikinä lähteä.
-Tuotevalikoima on täällä aivan mahdoton. Mitä uskomattomimpia asioita löytyy suoraan hyllystä.

Rakennuspuolen asiakas tarvitsee lähes poikkeuksetta myyjän apuja.
-Myyjän pitää tietää asioista laajasti, ja täällä he tietävät. Alan kaupoissa on tässä suhteessa suuria eroja, Ojaniemi lisää.
-Jos homma ei pelaa, sen huomaa helposti.

Hyllykallion RautaPrisman sijaintiin isojen teiden varrella Ojavainio on tyytyväinen. Samoin häntä miellyttävät nykyiset varhaiset aukioloajat.

Työmaa kutsuu

RautaPrisman rakentajapäivien aamupalalle Ojavainio oli jo tällä erää ehtinyt.
– Ennen työmaalle paluuta haen mukaan vielä saumauslaastia ja jonkin verran puutavaraa. Työmaalla tehdään nyt sisäpintoja. Ulkopanelointi on vuorossa seuraavana.
– Ne tavarat tulevat parin viikon sisällä. Sen jälkeen noin 140 neliömetrin talo alkaakin olla valmiina myyntiin.

 

 

Ammattitaidolla löydetään laajasta valikoimasta se tarkoituksenmukaisin

Hyllyjen täyttö onnistuu kaikilta. RautaPrisman ammattitaitoisella henkilökunnalla on tarjota paljon enemmän.

 

Myyntipäällikkö Jari Kivimäki tietää ne neljä asiaa, jotka erityisesti erottavat Hyllykallion RautaPrisman edukseen.
– Asiantunteva palvelu, lämmin varasto- ja noutohalli, kilpailukykyiset hinnat sekä yleinen siisteys, Kivimäki tiivistää.
Viimeksi mainitusta Kivimäki kertoo tulevan hyvinkin laajalti palautetta. Lämmin noutohalli taas tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden lastata ostoksensa sääoloilta suojassa.
– Meillä noutopalvelu sujuu nopeasti ja kätevästi. Rakentajalle on suuri merkitys sillä, kuinka kauan he ovat työmaalta pois, Kivimäki lisää.

Asiantuntemusta on aina paikalla

Kivimäki vakuuttaa RautaPrisman myymälän kantavan vastuun myynneistään.
– Meidän ammattitaitoinen henkilökuntamme tietää mitä myy. Työntekijämme ovat pitkäaikaisia rautakaupan ammattilaisia. Useimmilla on käytännön kokemusta niin rakentamisesta kuin remontoinnista myös vapaa-ajalta eli heillä on myös omakohtaista kokemusta tuotteiden käytöstä ja ominaisuuksista. RautaPrismassa halutaan olla varmoja myös siitä, että asiakkaan itse valitsema tuote on juuri haluttua käyttötarkoitusta vastaava.
– Se selviää kysymällä tarkempia tietoja kohteen remontista tai rakennusvaiheesta, Kivimäki toteaa.
– Meidän laajasta valikoimastamme asiakas ei aina välttämättä pysty itse valitsemaan sitä tarkoituksenmukaisinta.

Kivimäki korostaa, että ammattitaitoinen henkilökunta on paikalla koko laajojen aukioloaikojen ajan. Myös nykyinen maailmantilanne on RautaPrismassa otettu huomioon.
– Pidämme asiakkaamme tietoisina tuotteiden saatavuuksista ja toimitusajoista parhaan tietomme mukaan, Kivimäki lisää.

 

Teksti: Hannele Norja
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Rautaprisma on yrityksesi täyden palvelun rautakauppa, jossa maksat kätevästi kuitittomalla S-Business Rautatilillä

Tuntuuko yrityksen pyörittäminen loputtomalta kuittirallilta, josta helppous on kaukana?
S-Business Rautatili on kuititon yritystili, joka tekee yrityksesi taloushallinnosta ja rautakauppa-asioinnista ennennäkemättömän helppoa.

Seinäjoen RautaPrisma on täyden palvelun rautakauppa, jonka erinomainen valikoima tarjoaa materiaalit ja tarvikkeet pieniin ja suuriin projekteihin rakennusalan yrittäjille, rakennusliikkeille ja kiinteistöhuoltoyrityksille. Ilmaisen S-Business Rautatilin avulla materiaali- ja tarvikehankintojen tekeminen käy leikiten, sillä ostoksista ei tarvitse säilyttää ollenkaan kuitteja. Asiakkaalle lähetetään ostoista täysin kirjanpitokelvollinen koontilasku, mikä helpottaa yrityksen kirjanpitoa huomattavasti.
– Rakennusyritysten kohdalla laskutus voidaan hoitaa esimerkiksi työmaakohtaisesti ja laskutusaikataulu räätälöidään asiakkaan toiveiden mukaan, S-Business myyntipäällikkö Timo Ranta-Lassila kertoo.

Ostoja pääsee tarkastelemaan S-Business -mobiilissa, jossa ostoille voi lisätä selitteitä, jotka siirtyvät automaattisesti koontilaskulle. Mobiilisovelluksen lisäksi asiakkaalla on käytettävissä Ekstranet-palvelu, jossa ostotietoja pääsee tarkastelemaan läpinäkyvästi. Yrityksen kirjanpitäjää helpottavat mahdollisuus automaattitiliöintiin ja koontilaskun mukana tuleva tiliöintiraportti.


Yritysasiakkaista huolehtivat S-Business myyntipäällikkö Timo Ranta-Lassila sekä RautaPrisman yritysmyyntitiimi.
Kuvassa vasemmalta oikealle Timo Ranta-Lassila, Jari Kivimäki, Juha-Matti Takala ja Tero Hirvelä.

RautaPrisman yritysmyynti on tullut jäädäkseen pohjalaiselle rautakauppakentälle

Aiemmin vahvasti kuluttaja-asiakkaisiin keskittynyt Seinäjoen RautaPrisma laittoi alkuvuodesta uuden vaihteen silmään, kun yritysmyyntiä lähdettiin kehittämään tositarkoituksella koko S-ketjun tuella. Nyt RautaPrisman yritysmyyntiä pyörittää kolmen ammattilaisen tiimi, jolla on aidosti aikaa asiakkailleen.

— Uutena toimijana meillä on resurssit ja aikaa asiakkaiden laadukkaalle palvelemiselle, mikä ei ole tällä alalla aina itsestään selvää, myyntipäällikkö Jari Kivimäki kertoo.

Ammattitaitoa yritysmyyntitiimistä ei myöskään puutu. Kolmeen konttoriin mahtuu yhteensä liki 60 vuoden kokemus rautakaupasta. Jari ja kollega Tero ovat molemmat koulutukseltaan rakennusmestareita ja työmaalta kerätty kokemus kantaa hedelmää, kun rakennusliikkeiden kanssa puhutaan samaa kieltä.

— Jokainen yritysmyyjämme on alan rautainen ammattilainen. Kokemuksesta huolimatta tällä alalla ei ole koskaan valmis, sillä uusia pulmia tulee eteen jatkuvasti. Meillä on tahtotila etsiä ratkaisut ja ammattitaito niiden löytämiseksi, Jari vakuuttaa.

Jokaisella yritysasiakkaalla on oma vastuumyyjä, joka laskee kilpailukykyiset tarjoukset suurille kokonaisuuksille. Lisäksi RautaPrismassa on käytössä valtakunnallinen alennustaulukko yritysasiakkaille.

Monet tuotteet ja materiaalit ovat saatavilla suoraan hyllystä, mutta suuremmat erät tilataan asiakkaan tarpeiden mukaan ja toimitetaan työmaalle sovitusti. Asiointia sujuvoittaa myös ennakkokeräily, kun valmiiksi kerätyt tavarat odottavat noutajaa sovittuna ajankohtana. Kaupungin parhaat rautakaupan aukiolot takaavat sen, että ostoksille lämpimään noutohalliin pääsee viikon jokaisena päivänä.

— Ostamisen helppous on asia, josta saamme paljon positiivista palautetta. Kun noutohallissa törmää tuttuun myyjään, on hänelle helppo huikata, mitä sillä kertaa tarttui mukaan.

Etuja S-ryhmän kaikilla toimialoilla

S-Business Rautatilin palvellessa rakennus- ja kiinteistöalan asiakkaita, muilla toimialoilla tehtävät hankinnat hoituvat kätevästi S-Business -kortilla. Ilmaisella maksuaikakortilla yritys saa käyttöönsä rahanarvoisia etuja suomalaisen markkinajohtajan kaikilla toimialoilla.

Päivittäistavarahankinnoissa yrityksiä palvelee laaja marketketju ja kauppa löytyy useimmiten työmatkan varrelta.

Suomessa on yli 430 ABC-toimipaikkaa, joissa S-Business-kortilla saa alennusta ruoasta, tankkauksista, autopesusta ja autotarvikkeista. S-Business -kortin voi lisätä maksutavaksi ABC-mobiiliin, jolloin tankkauksen voi maksaa mukavasti auton sisältä. Polttoaineista saatava alennus määräytyy tankkausten määrän mukaan. Mitä enemmän korttia käyttää, sitä enemmän myös hyötyy.
— Seinäjoella toimii lisäksi ABC-CarWashin yhteydessä Suomen ainoa ABC-Fixaus, jossa tehdään autojen käsinpesuja, vahauksia sekä ulko- ja sisäfixauksia, Timo vinkkaa.

Työmatkalaiset majoittuvat edullisesti Sokos Hotelleissa ja Radisson Blu -hotelleissa ympäri Suomen, sillä S-Business -kortilla saa alennusta päivän hinnasta. Laaja ravintola- ja kokoustilaverkosto taas tarjoaa puitteet kaikkiin yrityksen kokous-, edustus- ja kestitsemistarpeisiin.
— Sokos Hotel Lakeuden ylimmässä kerroksessa on upeat saunatilat esimerkiksi yrityksen juhliin tai tyky-päivän viettoon.

 

Lue lisää Rautatilistä >>

Kysy lisää S-Business -kortista ja Rautatilistä:
Timo Ranta-Lassila
Myyntipäällikkö
S-Business
puh. 050 410 0841
timo.ranta-lassila@sok.fi
Timo on arkisin tavattavissa Hyllykallion Prismassa S-Pankin tiloissa.

Kysy lisää RautaPrisman palveluista:
Jari Kivimäki
Myyntipäällikkö
RautaPrisma
puh. 010 764 6081 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min)
jari.a.kivimaki@sok.fi

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Yrityksen maksuaikakortti, joka ei maksa mitään, mutta jolla saa rahanarvoisia etuja yrityksen ostoista ja korvaamatonta helppoutta kirjanpitoon. Saattaa kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, mutta totta se on. S-Business on kotimainen yrityskortti, joka tarjoaa etuja S-ryhmän jokaisella toimialalla.

 

Tuntuuko yrityksen pyörittäminen loputtomalta kuittirallilta, josta helppous on kaukana? S-Business on kuititon yrityskortti ja yrityksesi avain S-ryhmän palveluihin. Myyntipäällikkö Timo Ranta-Lassila kertoo S-Business -palvelun sopivan kaikenkokoisille yrityksille ja yhdistyksille, joilla on suomalainen y-tunnus.
— S-Business -kortti on kuluton maksuaikakortti, jolla voi tehdä ostoksia S-ryhmän 1 800 toimipaikassa. Yrityksen ostoksista ei tarvitse säästää kuitteja, vaan asiakas saa kerran kuukaudessa koontilaskun, jossa on kaikki kirjanpitoon tarvittavat tiedot. Kirjanpitäjää helpottaa myös automaattitiliöintimahdollisuus ja laskun mukana tuleva tiliöintiraportti.

Palvelun toimintamalli rakennetaan aina yrityksen tarpeiden mukaan.
— S-Business -kortti voi olla henkilökohtainen tai yhteiskäyttöinen. Räätälöimme myös laskutuksen niin, että se palvelee yrityksen kirjanpitoa parhaalla mahdollisella tavalla, Timo kuvailee.

Ostoja pääsee tarkastelemaan S-Business -mobiilissa, jossa ostoille voi lisätä selitteitä, jotka siirtyvät automaattisesti koontilaskulle.
— Mobiilisovelluksen lisäksi asiakkaalla on käytettävissä Ekstranet-palvelu, jossa ostotietoja pääsee tarkastelemaan täysin läpinäkyvästi. Siellä asiakas voi hallita omia korttejaan ja tilata tarvittaessa uusia.

Täyden palvelun toimialat

S-Business -kortilla yritys saa käyttöönsä rahanarvoisia etuja S-ryhmän toimipaikoissa. Mitä enemmän korttia käyttää, sitä enemmän hyötyy. Yrityksen päivittäistavarahankinnoissa asiakasta palvelee laaja market-ketju ja kauppa löytyy useimmiten työmatkan varrelta. Marketeissa ja tavarataloissa ostoksista saa S-Business -kortilla 2 % alennuksen.
— Seinäjoen alueen yrityksiä palvelee myös Prisma Kauppakassi, jolla ostokset voi tilata noutopisteeseen tai toimitettuna haluamaansa osoitteeseen.

Suomessa on yli 430 ABC-toimipaikkaa, joissa S-Business -kortilla saa alennusta ruoasta, tankkauksista, autopesusta ja autotarvikkeista. S-Business -kortin voi lisätä maksutavaksi ABC-mobiiliin, jolloin tankkauksen voi maksaa mukavasti auton sisältä.
— Seinäjoella toimii lisäksi ABC-CarWashin yhteydessä Suomen ainoa ABC-Fixaus, jossa tehdään autojen käsinpesuja, vahauksia sekä ulko- ja sisäfixauksia, Timo vinkkaa.

Työmatkalaisista huolehtivat Sokos Hotellit ja Radisson Blu -hotellit, joissa S-Business -kortilla saa alennusta päivän hinnasta. Laaja ravintola- ja kokoustilaverkosto taas tarjoaa puitteet kaikkiin yrityksen kokous-, edustus- ja kestitsemistarpeisiin.
— Sokos Hotel Lakeuden ylimmässä kerroksessa on upeat saunatilat esimerkiksi yrityksen juhliin tai tyky-päivän viettoon, Timo suosittelee.

S-Business Rautatilillä mutkatonta rautakauppaa

RautaPrisma on täyden palvelun rautakauppa, jonka erinomainen valikoima tarjoaa materiaalit ja tarvikkeet pieniin ja suuriin projekteihin rakennusalan yrittäjille, rakennusliikkeille ja kiinteistöhuoltoyrityksille. RautaPrisma palvelee Prisman laajojen aukiolojen puitteissa, joten ostoksille ennättää silloin, kun se itselle sopii. Lämpimään noutohalliin mahtuu suurellakin kuorma-autolla ja ostokset saa pakattua helposti ja mukavasti matkaan.
— Laskutus räätälöidään yrityksen tarpeiden mukaan, jotta taloushallinto olisi mahdollisimman mutkatonta. Rakennusyritysten kohdalla laskutus voidaan hoitaa esimerkiksi työmaakohtaisesti, Timo kertoo.

RautaPrismassa jokaisella yritysasiakkaalla on oma vastuumyyjä, joka laskee kilpailukykyisen tarjouksen suuremmille kokonaisuuksille. Vastuumyyjä antaa myös materiaalisuosituksia ja järjestää materiaalien toimituksen tarvittaessa työmaalle asti.

Kysy lisää S-Business -kortista:

Timo Ranta-Lassila
Myyntipäällikkö, S-Business
050 410 0841
timo.ranta-lassila@sok.fi
Timo on arkisin tavattavissa Hyllykallion Prismassa S-Pankin tiloissa.

Kysy lisää S-Business Rautatilistä:

Jari Kivimäki
Myyntipäällikkö, RautaPrisma
010 764 6081 (0,0835 € / puhelu + 0,1209 €/min)
jari.a.kivimaki@sok.fi

 

Lue lisää S-Business -kortista >>

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Rautaprisma vastaa rakennusalan murrokseen nostamalla yritysmyynnin kuluttajakaupan rinnalle. Jatkossa asiakkaille pystytään tarjoamaan kokonaisvaltaisia ratkaisuja pieniin ja suurin rakennus- ja remonttiprojekteihin.

Rautakauppa-ala on ollut viime vuosina murroksessa, kun kuluttajat valitsevat yhä useammin valmiita remonttiratkaisuja itse tekemisen sijaan. Kaikki materiaaleista asennukseen ostetaan mielellään yhdestä ja samasta paikasta, jolloin oma aika jää remontista stressaamisen sijaan arjen pyörittämiseen.
– Meille tämä tarkoittaa sitä, että alamme tänä vuonna rakentaa yhteistyöverkostoa rakennusalan yritysten kanssa, jotta asiakas saa kaiken materiaaleista asennukseen saman katon alta, Rautaprisman myyntipäällikkö Jari Kivimäki kertoo.

Kun asiakkaat kääntyvät remonttitarpeissaan enenevässä määrin yritysten puoleen, kasvaa kysyntä myös remonttimateriaalien ja kalusteiden toimittajille.
– Rautaprismalla on valmiudet vastata tähän kysyntään ja haluammekin tänä vuonna nostaa yritysmyynnin kuluttajamyyntimme rinnalle. Yhteistyö rakennusyritysten kanssa hyödyttää molempia osapuolia ja mahdollistaa entistä paremman asiakaspalvelun, Jari kertoo.

Aiemmin koko Rautaprismaa yksin luotsannut Jari saa jatkossa keskittyä projekti- ja yritysmyynnin kehittämiseen, sillä myymäläpuolen esimiehenä aloitti loppuvuodesta Jenni Hyyppä. Rautaprisman myymälän ohella Jenni luotsaa Prisman Kesäpihaa jo kolmatta vuotta.
– Olen ensimmäiseltä ammatiltani rakennuspiirtäjä ja aloittanut Prismassa vuonna 2001, joten siirtyminen myös Rautaprisman esimieheksi tuntuu eräänlaiselta ympyrän sulkeutumiselta, Jenni kertoo.

Korona laittoi kodit kuntoon

Koronatilanne on näyttäytynyt historiallisen suurena remonttitarvikkeiden ja puutarhatuotteiden kysyntänä. Viime vuonna Rautaprismassakin jouduttiin myymään ajoittain ei-oota tiettyjen tuotteiden kohdalla, kun tehtaat eivät pystyneet vastaamaan räjähtäneeseen kysyntään.
– Kesäpihalla tehtiin viime kesänä jo varauslista tämän kevään taimista, mikä on aivan ennenkuulumatonta, Jenni kuvailee.

Kun rahaa ei mene ulkomaanmatkoihin ja lähes kaikki aika vietetään kotona, satsataan omaan viihtyvyyteen aivan uudella tavalla. Monien harrastusten tauolle jääminen taas vapauttaa kalanterista tilaa kodin epäkohtien korjaamiselle.
– Meillä on Rautaprisman myyjien keskuudessa valtavasti tietotaitoa, joten olipa kyseessä iso tai pieni remontti, löydämme varmasti ratkaisut, joilla teemme kodista kuin kodista viihtyisän asukkailleen, Jenni lupaa.

 

Ota yhteyttä
Jos sinulla on mielessäsi rakennus- tai remonttiprojekti, nykäise Rauta-Prisman henkilökuntaa rohkeasti hihasta tai ole suoraan yhteydessä yritys- ja kuluttajamyyntiimme.

Kuluttajamyynti: Tero Hirvelä, tero.hirvela@sok.fi, puh. 010 76 46087
Yritysmyynti:Juha-Matti Takala, juha-matti.takala@sok.fi, puh. 010 76 46086
Puhelun hinta 0,0835 €/puhelu+ 0,1209 €/min

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Asiakkaiden ykköstoiveet suunnittelijalle ovat keittiön käytännöllisyys ja toimivuus. Sen jälkeen aletaan miettiä ulkonäköasioita.

Kierrätys ja jätehuolto halutaan tehdä helpoksi ja sujuvaksi. Roska-astiat, niiden koko ja määrä, kiinnostavat käytännöllisessä keittiössä nyt eniten.
– Jätehuolto kierrätyksineen on noussut keittiösuunnittelun ykkösaiheeksi, suunnittelija Elina Saunamäki Seinäjoen Rautaprismasta toteaa.

Käytännöllisyys pitää sisällään myös tilan hyötykäytön.
– Niin sanotut hukkatilat nurkissa halutaan nyt käyttää hyödyksi.

Aamiaiskaappi

Käytännölliset aamiaiskaapit ovat tulleet täyttämään keittiöiden vajaakäyttöisiä nurkkatiloja.
– Aamiaiskaapista löytyy yhdellä oven avauksella käyttövalmiina olevat kahvinkeitin ja leivänpaahdin. Ylähyllyllä ovat esimerkiksi leivät ja aamiaismurot. Kaikki mitä kukin aamupalalla tarvitsee, Saunamäki toteaa.

Niille, jotka eivät aamiaiskaappeja keittiöihinsä tarvitse, on Saunamäellä tarjota paljon muita vaihtoehtoja.
– Me emme tarjoa väkisin omia, valmiita ratkaisujamme. Lähdemme aina siitä, mitä asiakas haluaa ja tarvitsee. Jos asiakas haluaa uusia vain ovien nupit, emme tyrkytä koko ovipakettia. Ja jos asiakkaalla on tarve uusia kalustus runkoja myöden, se tehdään. Autamme juuri siinä kohdin ja siinä määrin mitä asiakas haluaa, Saunamäki vakuuttaa.

Etäsuunnittelukin onnistuu

Kun on tarve uusia koko keittiö, saa asiakas Saunamäen mukaan neuvoja lyhyen tai pitkän kaavan mukaan. Alustava suunnittelu ei maksa asiakkaalle mitään.
– Meille voi piipahtaa kauppareissun yhteydessä kysymään keittiöasioista. Ajanvaraus taas antaa mahdollisuuden laajempaan suunnitteluun. Laadimme 3D-suunnitelman ilmaiseksi jokaiselle asiakkaalle.

Tyypillistä keittiösuunnitteluasiakasta Saunamäki ei pysty nimeämään.
– Vaimo saattaa pistäytyä keittiösuunnittelussa sillä aikaa, kun mies hoitaa ruokaostokset. He palaavat sitten myöhemmin yhdessä, kun asiaan on perehdytty tarkemmin.

Saman katon alta keittiösuunnittelun ja -toteutuksen kanssa hoituu myös rahoitus.
– S-Pankki järjestää joustavat ja pitkät takaisinmaksuajat, Saunamäki vakuuttaa, ja muistuttaa, että bonusta kertyy myös keittiökaupoista.
Suunnittelulle on Rautaprismassa varattu suljettu tila, mutta Saunamäen mukaan myös etäsuunnittelu onnistuu.

Tuhansia sävyjä

Uusi keittiö on pitkäaikainen valinta ja vaatii laatua. Rautaprisman keittiökalusteet ovat korkealaatuisia ja kotimaisia, muun Prisman kaupan kaavaa noudattaen.
– Meiltä löytyy hintavaihtoehtoja ja tyyliratkaisuja moneen makuun ja tarpeeseen. Esimerkiksi oviin on tarjolla yli 8 000 värisävyä, Saunamäki toteaa.

Kun keittiössä suositaan nyt hillittyä ja maanläheistä, tuntuvat värit siirtyneen olohuoneisiin.
– Tapettimuoti on nyt kirjavaa ja värikästä. Uuden keittiön ostaja tai vanhan uudistaja saa Saunamäen mukaan halutessaan myös muiden tilojen suunnittelua samalla istumalla.
– Keittiön lattian, kaapistojen välitilojen ja tarvikkeiden lisäksi voidaan siirtyä sujuvasti olohuoneeseen asti. Kaikki saadaan hyvällä suunnittelulla sulautumaan hyvin yhteen asiakkaan niin halutessa.

Moderniin tai pelkistettyyn keittiöön en ole vieläkään valmis vaihtamaan

Elina Saunamäen tekisi mieli taputtaa itseään hieman olalle.
– Onnistuin 10 vuotta sitten valitsemaan omaan keittiööni kaiken niin kohdilleen, että ne kestävät aikaa vieläkin. Käytännöllisyydestäkään en ole joutunut tinkimään.
– Jos jotain haluaisin nyt uudistaa, niin uusia ovimalleja on tullut viime vuosina paljon lisää. Hyviä vaihtoehtoja on tarjolla. Maalaisromantiikasta en aio kuitenkaan luopua, hän naurahtaa.

Saunamäki on toiminut Rautaprisman keittiösuunnittelijana puolitoista vuotta, Etelä-Pohjanmaan Osuuskaupan palveluksessa hän on ollut jo pitkään.
– Kalustemuotoilijan koulutus on hyvä pohja, mutta parasta koulutusta on ollut itse työ, Saunamäki toteaa.
– Kun kyseessä on keittiöt, ei suunnittelu, eikä myyntikään, voi olla liian korkealentoista. Tämän työn pitää olla helposti lähestyttävää ja käytännöllistä, hän vakuuttaa.

 

Elina Saunamäki
Rautaprisma Seinäjoki Keittiömyynti
kalustemyynti.prismaseinajoki@sok.fi
puh. 010 76 46085 (0,0835€/puhelu + 0,1209€/min)

 

MAINOS
Teksti ja kuvat: Hannele Norja