15.4.2021
Joonas Uitto Seinäjoen ravintola Amarillosta on palkittu S-ryhmän ravintoloiden vuoden S-Bossina. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakastyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.
Ravintolan valinnassa palvelulla on aina ollut suuri merkitys, mutta nyt pandemia-vuoden aikana sen rooli tuntuu entisestään kasvaneen. Havaintoa tukee myös S-ryhmän ravintolaketjujen kasvanut asiakastyytyväisyys, jossa erityistä kiitosta saa ravintoloiden henkilöstö. Ravintoloista haetaankin hyvän ruuan lisäksi elämyksellisyyttä, ja jokainen asiakaskohtaaminen on silloin merkityksellinen.
– Osaava ja huomioiva palvelu ja siitä syntyvä hyvä fiilis ovat keskeisiä asioita ravintolan valinnassa. Erityisesti haasteelliset korona-ajat ovat selvästi nostaneet ihmiseltä ihmiselle -kokemuksen merkitystä. Siksi myös palkitsemme henkilökuntaamme ja annamme tunnustusta hyvästä työstä, sanoo johtaja Juha Lindholm SOK:n Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.
Vuoden parhaat teot ja tekijät palkitaan joka keväisessä gaalassa, josta on muodostunut odotettu tapahtuma S-ravintoloiden ammattilaisten keskuudessa. Tämän kevään gaalassa 14.4. palkittiin yhteensä 3 ravintola-ammattilaista ja 11 ravintolaa työntekijöineen. Seinäjoen Amarillossa asiakastyytyväisyys on tasaisesti kehittynyt, mikä on näkynyt henkilökunnan työtyytyväisyydessä ja sitoutumisessa yhteisten tavoitteiden eteen.
Vuoden S-Bossin valinnassa ratkaisevaa oli tekemisessä itsensä ja porukkansa haastaminen yli asetettujen tavoitteiden niin asiakaskokemuksesta huolehtimisen kuin muidenkin tuloskortin mittareiden osalla.
– Alaan sitoutuneiden ja sitä kehittävien ammattilaisten merkitys on erityisen korostunut tässä poikkeuksellisessa ajassa, jota elämme. Tunnustus on arvostettava ja nostaa ravitsemiskaupan ja sen osaajien merkityksen alueellamme sille kuuluvalle paikalle, sanoo matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Juhamatti Aronen, Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa.
– Olen palkinnosta erittäin iloinen ja palkinto tuli minulle täydellisenä yllätyksenä. Suurin kiitos tästä upeasta huomionosoituksesta kuuluu koko tiimille, joka on erinomaisesti sisäistänyt jokaisen asiakkaan vierailun merkityksen ja sitoutunut tekemään kaikkensa, jotta voimme varmistaa Amarillossa yllätyksellisen ja elämyksellisen vierailun, sanoo S-Boss Joonas Uitto.
– Olemme ylpeitä ammattilaisistamme, ja haluamme mahdollistaa jokaisen kasvun oman alansa huippuosaajaksi. Panostammekin jatkuvasti ammattitaidon kasvattamiseen muun muassa koulutuksen, esimiestyön ja hyvän johtamisen avulla, sanoo Juha Lindholm.
Panostukset ovat tuottaneet tulosta. S-ravintoloiden suositteluaste eli NPS on kehittynyt viimeiset viisi vuotta ja nousi kiitettävälle tasolle vuonna 2020. Vuonna 2021 tyytyväisyys on jatkanut kasvua.
Lisätiedot:
Juhamatti Aronen, toimialajohtaja, matkailu- ja ravitsemiskauppa, liikennemyymäläkauppa ja autokauppa, Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa, 050 3883506, juhamatti.aronen@sok.fi
Juha Lindholm, johtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, p. 0500 831 152, juha.lindholm@sok.fi
1.11.2024 | ABC
8.10.2024 | Paikallisia uutisia | Yrityksille
26.9.2024 | Paikallisia uutisia