S-mobiili pitää raha-asiat kännyssä


24.9.2021

Seinäjokelaisen Tiina Jyllilän kännykässä on S-mobiili, pätevä pikku apulainen perheen talouden pyörittämisessä. Kun kaikki pankki- ja kauppa-asiat löytyvät kätevästi samasta sovelluksesta, ei tarvitse vilkuilla kilpailijoiden suuntaan.

Kurikassa toimivan ohutlevyteknologiaan erikoistuneen Relicomp Oy:n hallintojohtaja ja yrittäjä Tiina Jyllilä on taloudessa keskittämisen mestari.
– Tilini on S-Pankissa, joten voin hoitaa S-mobiilin avulla kaikki laskut. Kauppa- ja polttoaineostokset olen keskittänyt S-ryhmään. Perheen vakuutukset ovat LähiTapiolassa, joten sieltäkin tulee Bonusta. Bonuksia käytämme hotelliyöpymisiin ja kun käymme ketjun ravintoloissa syömässä, hän kertoo.

Tiina ei edes muista, kuinka kauan S-mobiili on ollut osa hänen elämäänsä. Se on käytettävyydeltään niin onnistunut, ettei hänellä ole tarvetta enää maksaa laskuja tietokoneella. Ja kun käyttö on näin helppoa, ei tarvitse miettiä myöskään vaihtoa vieraisiin.
– Olen joskus katsonut, kun ystäväni käyttävät toisen kauppaketjun sovellusta ja ihmetellyt, miten hankalalta se vaikuttaa, hän toteaa.

Kuitit sähköiseksi ja ruokakorista dataa

Heti kun tuli mahdolliseksi, Tiina otti käyttöön sähköiset ostokuitit. Hänestä on helpottavaa, kun ei tarvitse enää kassalla joka kerta todeta ”ei kiitos” paperiselle kuitille. Kaikki ostokset tallentuvat S-mobiiliin ja sieltä edelleen Omat ostot -dataksi, joka kertoo perheen ostokäyttäytymisestä.
– Oli yllätys huomata, miten paljon meillä menee rahaa esimerkiksi juustoihin.

Oman ruokakorin tutkiminen on Tiinasta kiinnostavampaa kuin hintavertailut, joita myös on mahdollista S-mobiilissa tehdä. Hän ei ole hintojen perässä liikkuva ostaja, häntä ohjaavat muut arvot, kuten ruoan korkea kotimaisuusaste ja asiakasuskollisuus.
– Kasvoin Kauhajoella perheessä, jossa oltiin uskollisia osuuskauppalaisia ja olen juurruttanut sen myös omaan perheeseeni. Vihreä kortti ja S-mobiili löytyvät myös tyttäreltäni. Kätevää on myös se, että takuukuitit tallentuvat automaattisesti S-mobiiliin. Jos joku kodinkone menee rikki, niin todiste takuusta on heti käden ulottuvilla kännykässä.

Toistaiseksi S-mobiilin tarjoamat sijoituspalvelut ovat jääneet Tiinalta käyttämättä. Hän on kyllä tutkinut vaihtoehtoja, kuten esimerkiksi ostoksien yhteydessä säästämistä. Silloin jokaisesta ostoksesta menisi yksi euro tilille, jonne kertyneet varat sijoitettaisiin rahastoon.

Yritysvastuu näkyy kaupassa

Jyllilöiden lähikauppa on S-market Kivistö, jonka pihalta löytyy auton tankkauspiste. Isommat ostokset Tiina tekee Hyllykallion Primassa, jonka naapurissa on myös Bonuksia tuottava Prisman Kesäpiha.
– Käymme niin usein syömässä Talriikissa ja Amarillossa, että tarjoilijoista on tullut tuttuja. Oli hienoa huomata korona-aikana, että ravintoloiden suljettua ovensa tapasin tarjoilijoita töissä Prismassa ja Kivistön S-marketin kassalla. Tuli tunne, että Eepee pitää huolta työntekijöistään, hän kehuu.

Tiina on viime aikoina huomannut myös erityisen positiivisen ilmiön Eepeen työntekijöissä – tervehtimisen.
– En tiedä, onko työpaikoilla ollut jotakin tehokoulutusta vai mitä on tapahtunut, mutta nykyään kun menen vaikka Prismaan, niin kaikki työntekijät tervehtivät iloisesti ja aidon oloisesti, hän kiittää.

 

Lataa S-mobiili sovelluskaupastasi tai s-mobiili.fi

 

Teksti: Outi Myllymäki, BSTR
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee