Prisma Kauppakassi –palvelulla on vakiintunut asiakaskunta, jota syksyllä Suomen yli pyyhkäissyt toinen korona-aalto on kasvattanut entisestään. Seinäjokelaisen Mikko Siikaniemen perhe on tehnyt ruokaostoksensa Kauppakassin kautta siitä lähtien, kun se vajaa vuosi sitten avasi ovensa.

Mikko Siikaniemen nelihenkiselle perheelle ruokaostosten tilaamisesta Prisma Kauppakassi -palvelun kautta on muodostunut rutiini, josta perhe ei enää luovu.
— Meillä on kaksi pientä lasta, joiden kanssa kauppareissuun menisi helposti pari tuntia. Valmiiksi kerättyjen ostosten noutaminen säästää meiltä todella paljon aikaa ja hermoja.

Siikaniemen perhe tekee ruokatilauksen kerran viikossa. Omien ostosten ohessa tilataan ruoat myös riskiryhmään kuuluville isovanhemmille.
Mikko ja hänen vaimonsa käyttävät ostosten tilaamiseen Foodie-sovellusta. Ostoskoriin lisätään tuotteita sitä mukaa, kun puutteita viikon mittaan huomataan. Perheellä on myös nokkela tapa päättää, mitä kullakin viikolla syödään:
— Meillä on lista ruoista, joista pidämme, ja joka viikko arvomme listalta kaksi ruokaa, joihin tilaamme raaka-aineet.

Perhe on tallentanut sovellukseen listoja peruselintarvikkeista, joita he tarvitsevat joka viikko.
— Ennestään tallennetut listat nopeuttavat tilaamista, kun jokaista yksittäistä tuotetta ei tarvitse lisätä erikseen, Mikko kertoo.

Tilaa kotiin tai nouda, kun se sinulle sopii

Ruoan verkkokauppa avattiin Seinäjoelle vajaa vuosi sitten keskelle koronakevättä. Nyt palvelulla on vakiintunut asiakaskunta, mutta tilauslistoilla vilahtelee jatkuvasti myös uusia nimiä.
— Meillä on tällä hetkellä varastotilojen maksimikapasiteetti käytössä. Olen todella onnellinen, että palvelu on otettu näin hyvin vastaan, Kauppakassin tiiminvetäjä Tarja Pinolehto kiittää.

Vaikka tilausten määrä pitää Kauppakassin tiimin kiireisenä, noutoajankohdan saa useimmiten valittua heti seuraavalle päivälle.
— Tilausta tehdessään asiakas saa valita päivän ja aikaikkunan tilauksen noutamiselle. Meillä on mahtavat tilat Prisman päädyssä ja autolla pääsee kirjaimellisesti oven eteen. Me tuomme ostokset aina asiakkaan autolle asti, Tarja kertoo.

Kauppakassin noutopisteitä on Seinäjoella kolme:

• Prisma Kauppakassi
• S-market Jouppi
• S-market Alakylä

Noutamisen sijaan ostokset voi tilata myös kotiin.
www.prismahyllykallio.fi

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Rautaprisma vastaa rakennusalan murrokseen nostamalla yritysmyynnin kuluttajakaupan rinnalle. Jatkossa asiakkaille pystytään tarjoamaan kokonaisvaltaisia ratkaisuja pieniin ja suurin rakennus- ja remonttiprojekteihin.

Rautakauppa-ala on ollut viime vuosina murroksessa, kun kuluttajat valitsevat yhä useammin valmiita remonttiratkaisuja itse tekemisen sijaan. Kaikki materiaaleista asennukseen ostetaan mielellään yhdestä ja samasta paikasta, jolloin oma aika jää remontista stressaamisen sijaan arjen pyörittämiseen.
– Meille tämä tarkoittaa sitä, että alamme tänä vuonna rakentaa yhteistyöverkostoa rakennusalan yritysten kanssa, jotta asiakas saa kaiken materiaaleista asennukseen saman katon alta, Rautaprisman myyntipäällikkö Jari Kivimäki kertoo.

Kun asiakkaat kääntyvät remonttitarpeissaan enenevässä määrin yritysten puoleen, kasvaa kysyntä myös remonttimateriaalien ja kalusteiden toimittajille.
– Rautaprismalla on valmiudet vastata tähän kysyntään ja haluammekin tänä vuonna nostaa yritysmyynnin kuluttajamyyntimme rinnalle. Yhteistyö rakennusyritysten kanssa hyödyttää molempia osapuolia ja mahdollistaa entistä paremman asiakaspalvelun, Jari kertoo.

Aiemmin koko Rautaprismaa yksin luotsannut Jari saa jatkossa keskittyä projekti- ja yritysmyynnin kehittämiseen, sillä myymäläpuolen esimiehenä aloitti loppuvuodesta Jenni Hyyppä. Rautaprisman myymälän ohella Jenni luotsaa Prisman Kesäpihaa jo kolmatta vuotta.
– Olen ensimmäiseltä ammatiltani rakennuspiirtäjä ja aloittanut Prismassa vuonna 2001, joten siirtyminen myös Rautaprisman esimieheksi tuntuu eräänlaiselta ympyrän sulkeutumiselta, Jenni kertoo.

Korona laittoi kodit kuntoon

Koronatilanne on näyttäytynyt historiallisen suurena remonttitarvikkeiden ja puutarhatuotteiden kysyntänä. Viime vuonna Rautaprismassakin jouduttiin myymään ajoittain ei-oota tiettyjen tuotteiden kohdalla, kun tehtaat eivät pystyneet vastaamaan räjähtäneeseen kysyntään.
– Kesäpihalla tehtiin viime kesänä jo varauslista tämän kevään taimista, mikä on aivan ennenkuulumatonta, Jenni kuvailee.

Kun rahaa ei mene ulkomaanmatkoihin ja lähes kaikki aika vietetään kotona, satsataan omaan viihtyvyyteen aivan uudella tavalla. Monien harrastusten tauolle jääminen taas vapauttaa kalanterista tilaa kodin epäkohtien korjaamiselle.
– Meillä on Rautaprisman myyjien keskuudessa valtavasti tietotaitoa, joten olipa kyseessä iso tai pieni remontti, löydämme varmasti ratkaisut, joilla teemme kodista kuin kodista viihtyisän asukkailleen, Jenni lupaa.

 

Ota yhteyttä
Jos sinulla on mielessäsi rakennus- tai remonttiprojekti, nykäise Rauta-Prisman henkilökuntaa rohkeasti hihasta tai ole suoraan yhteydessä yritys- ja kuluttajamyyntiimme.

Kuluttajamyynti: Tero Hirvelä, tero.hirvela@sok.fi, puh. 010 76 46087
Yritysmyynti:Juha-Matti Takala, juha-matti.takala@sok.fi, puh. 010 76 46086
Puhelun hinta 0,0835 €/puhelu+ 0,1209 €/min

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Kotimainen viljelty joulukuusi on varma ja ekologinen valinta koristamaan kotisi joulua.
Oikeanlaisella hoidolla kuusi tuottaa iloa aina loppiaiseen asti.

Kuusi tuo joka vuosi joulumielen lukemattomiin koteihin. Prisma Hyllykallion RautaPrisman myyntipäällikkö Jari Kivimäki kertoo yhä useamman valitsevan kotimaisen kuusen ulkomaisen sijaan. – Kuuset tuodaan meille Etelä-Suomesta joulukuusiviljelmältä. Siellä puita hoidetaan ja ne leikataan oikeaan muotoonsa.

Kotimaisella joulukuusiviljelmällä kuuset kasvavat 10-15 vuotta, eikä niitä käsitellä torjunta-aineilla. Kuuset kaadetaan kasvupaikaltaan vasta juuri ennen kuljetusta myymälöihin.
– Kotimainen kuusi on myös ympäristöystävällinen valinta, sillä niitä ei rahdata kaukaa ulkomailta.

Ennen kuljetusta kuuset pakataan verkkoon, jossa ne on helppo viedä myymälästä kotiin ja asettaa paikalleen.
Joulukuuset saapuvat Hyllykallion RautaPrismaan itsenäisyyspäivän jälkeen ja saatavilla on erimittaisia kuusia eri huonekorkeuksiin. Kuuset ovat noudettavissa RautaPrisman noutohallista, jossa ne on helppo pakata omaan autoon.
– Oma kuusi kannattaa hakea hyvissä ajoin ennen jouluaattoa, ettei vain jää ilman, Jari muistuttaa.

Näin pidät kuusen kauniina pitkään

1. Sulatus: Jos kuusi on ostohetkellä jäässä, sulata se hitaasti viileässä tilassa muutaman vuorokauden kuluessa. Jos viileää tilaa ei ole, vie puu pesuhuoneeseen. Pidä tyvi koko ajan vesiämpärissä.

2. Jalkaan asetus: Aseta puu mahdollisimman etäälle lämmönlähteistä. Kun asetat kuusen jal-kaan, lyhennä se huonekorkeuteen sopivaksi tai sahaa tyvestä pois ainakin muutama sentti runkoon nähden vaakasuorasti. Tyven tulee mahtua kuusenjalkaan ohentamattomana.

3. Hoito sisätiloissa: Tyven leikkauspinnan tulee olla vedessä koko ajan. Pidä huolta, ettei veden pinta pääse laskemaan rungon tyveä alemmas.

4. Kuusen poisvienti käytön jälkeen: Leikkaa oksat pois niin, että kuusi mahtuu ovesta ulos, eikä varista neulasia muualle kuin oksien leikkauspaikalle. Halutessasi voit ehkäistä varisemista laittamalla kuusen paperisäkkiin tai muuhun kääreeseen.

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee

LOKAKUUSSA ESILLE pantujen joulukoristehyllyjen välistä kuuluu huokailuja.
Johtuvatko ne joulun aikaisuudesta vai ihastuksesta, ei ole varmaa. Varmaa on se, että joulutavarat alkavat liikkua heti hyllyille ilmestymisen jälkeen.

 

Aina yhtä takuuvarma joulun punapukuinen tonttu odottelee rauhassa aikaansa. Joulumyyntiä alkaa lokakuussa herätellä henkiin maalaisromanttisten ja maanläheisten kausituotteiden myynti.
– Ostokset aloitetaan harmailla ja maanläheisillä tuotteilla. Joulua kohti värit lisääntyvät, myyntipäällikkö Minna Mäkiranta Seinäjoen Prismasta toteaa.
Jouluostoksilla perinteet korostuvat, mutta joka vuosi luodaan myös uusia  perinteitä.
– Bling-blingillä on omat kannattajansa. Tänä vuonna se yhdistyy 90-luvulla muotina olleeseen siniseen. Boheemia kotia täydentää nyt kullalla höystetty sininen.

MUUMIJOULU LASIPALLOISSA

Muumit juhlivat joulua perinteisten mukien lisäksi tänä vuonna lasisissa joulupalloissa.
– Viime vuonna markkinoille tuli ensimmäiset muumijoulupallot. Tänä vuonna sarja täydentyi kolmella uudella pallolla.
Mäkiranta uskoo keräilijöiden ilahtuvan mukien lailla uusista palloista. Valmiita lahjapakkauksia tarjoaa perinteisesti myös Iittala. Vanhoja malleja on täydennetty uusilla väreillä, ja uusia settejä on tarjolla.
– Lahjasetissä on tänä vuonna mukit ja kahvipaketti sekä kulho ja pyyhe.

SALMIAKIN TUOKSUA

Saunatonttuja, puukuviointia, koivuja – saunatekstiileissä toistuvat tutut perinteiset kuviot.
– Luotamme joulutekstiileissäkin paikallisiin valmistajiin. Jokipiin Pellavan ja Lapuan Kankureiden tuotteita on tarjolla runsaasti, Mäkiranta toteaa. Tekstiilituotteista saunatyynyt ja pitkät laudeliinat ovat takuuvarmoja joulun tuotteita.
– Pellava on yksi joulun arvolahjoista. Saunatuotteet täydentyvät niin ikään joka vuosi uutuuksilla. Nyt täydennystä on saanut tuoksuvalikoima.
– Saunassa voi nyt tuoksua myös salmiakki, olut tai greippi-mandariini, tervan ja vihdan tuoksua unohtamatta, Mäkiranta muistuttaa.
Pakattu tuoksuvihta ei varsinaiseen vihtomiseen sovellu, mutta vedessä haudutettu vihta luovuttaa aromiaan kerta toisensa jälkeen.
– Siitä riittää iloa myös pitkälle joulun jälkeen, Mäkiranta vakuuttaa.

LAATUA LEIVONTAAN

Mäkiranta muistuttaa saman Prisman katon alta löytyvän kaikki jouluun tarvittava.
– Aina jauhoista uuniin. Kodintarvikeosastolla myyjä Miia Hannila iloitsee laadukkaista ja käytännöllisistä leivontatarvikkeista.
– Heirol-tuotteet ovat leivonnan mersuja, Hannila vakuuttaa itsekin asian testanneena.
– Sarja on suomalaisen suunnittelema, ja on ollut meillä erittäin suosittu.
Hannila kertoo samasta sarjasta löytyvän joululeivontaan laaja valikoima tarvikkeita.

MYYJÄN JUHLA-AIKAA

Sekä Mäkirannan että Hannilan mielestä joulunaika on vuoden mukavinta aikaa olla töissä. Joulumusiikki alkaa myymälässä soida itsenäisyyspäivän aikoihin. Tunnelma tiivistyy mitä lähemmäksi joulua päästään.
– Sitten kun oman joulun aika koittaa, on ihanaa olla ihan vaan rauhassa, Mäkiranta toteaa.

PIPARKAKKUJA VOI NYT LEIMATA

YKSISARVINEN, LAAMA, lumihiutale, traktori….. piparkakkumuoteissa riittää valinnanvaraa. Myyjä Miia Hannila on innoissaan uusista muoteista.
– Uusinta uutta on piparkakkuleimasin sekä muotit kupin reunoille laitettaville piparkakuille. Juoma ja makea naposteltava tulee tarjolle helposti samalla kertaa.
Uutuusvalikoimissa ovat myös kolmiulotteisten piparien muotit.
– Joulukuusen saa nyt helposti istutettua piparkakkutalon pihaan.
Piparkakkutalon koon voi valita monen eri kokoisen muotin valikoimista. Rakentamisen voi aloittaa jo marraskuussa lasten kanssa yhteisenä joulun askarteluna. Eikä kaunis lopputulos tule ainakaan koristelusta jäämään kiinni, sen verran paljon pursotinvalikoimissa on valinnanvaraa.

 

MAINOS
Teksti: Hannele Norja
Kuvat: Matti Hautalahti

Tuskailetko toisinaan kaupassa, mitä laittaisit ruoaksi?
Moderni ruokatori poistaa arjesta ideoimisen tuskan tarjoamalla asiantuntevia suosituksia ja helppoja ruokaratkaisuja mausta tinkimättä.

Prisma Hyllykallion päivittäistavaraosaston päällikkö Nora Nevala kertoo Ruokatorin olevan tänä päivänä paljon enemmän kuin lihatiski, jossa leikataan ja pakataan lihaa päivät pitkät.

Moderni ruokatori on palvelukonsepti, jonka ytimessä on kiireisen arjen helpottaminen ja reseptiikan ja raaka-aineiden tuntemus.

Ruokatorin henkilökuntaan mahtuu monta eri ammattitaustaa ja persoonaa. Heitä kaikkia yhdistää kaksi asiaa: rakkaus ruokaan ja asiakaspalveluun. Osaamista kehitetään jatkuvasti tutustumalla erilaisiin raaka-aineisiin, jotta asiakkaalle voidaan tarjota ideoita entistä herkullisemman kotiruoan valmistamiseen.

Ruokatorin henkilökunta työskentelee myös hedelmä- ja vihannesosastolla, mikä lisää heidän tuntemustaan sesongin raaka-aineista. Tämä mahdollistaa sen, että asiakkaalle pystytään antamaan ajankohtaisia suosituksia ja ideoita, joita hän ei välttämättä ole tullut edes ajatelleeksi, Nora kertoo.

Monipuolinen valikoima

Ruokatorin valikoima elää ketjun viikkomenujen mukaan, joista henkilökunta valikoi alueen asiakkaita parhaiten palvelevat tuotteet.
Tiettyjä perusraaka-aineita, kuten kalaa, on aina saatavilla.

Arkena valikoima painottuu valmiisiin lämpimiin ruokiin, joita on helppo hakea esimerkiksi evääksi töihin. Loppuviikosta panostetaan erilaisiin lihatuotteisiin, jotka tuovat arjen luksusta viikonlopun vapaapäiviin. Kuuntelemme myös asiakkaiden toiveita herkällä korvalla.

Herkkuja joulupöytään

Joulusesonkiin ruokatorin valikoima täydentyy perinteisillä jouluherkuilla.

Valikoimaan saadaan erilaisia pasteijoita, pateita ja salaatteja. Kala ja kalajalosteiden valikoima kasvaa, ja joulun klassikkoruoat jauhettu maksa ja laatikot tekevät paluun.
Ruoka on yksi suurimmista joulustressin aiheuttajista, sillä monella on turhaan asenne, että kaikki on tehtävä itse. Ruokatorilta kiireinen joulunlaittaja saa apua joulupöydän tarjoiluihin ja kallista aikaa jää enemmän yhdessäololle.

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Puhtaaseen huoneilmaan ja oikeaan ilmankosteuteen panostamalla voit paremmin.
Nyt, kun vietämme kotona aikaa enemmän kuin ennen, puhtaan huoneilman merkitys kasvaa entisestään.

Ilmanlaatu on pääsääntöisesti sitä huonompi, mitä isommassa kaupungissa asuu. Ilmanlaatua heikentävät saasteet, siitepöly ja katupöly, jotka kulkeutuvat ovista, ikkunoista ja tuuletusjärjestelmistä koteihimme. Myös kodin sisällä muodostuu paljon epäpuhtauksia ja haitallisia partikkeleita. Ilmanpuhdistimet ja –kostuttimet tekevät kodin sisäilmasta puhtaamman hengittää ja ovat sijoitus omaan ja läheisten hyvinvointiin.

Ilmanpuhdistimet poistavat huoneilmasta pienhiukkasia, eläinten hilsettä ja haitallisia kaasuja. Ne ovat erinomaisia esimerkiksi allergia- ja lemmikkikoteihin, Prisma Hyllykallion myyntipäällikkö Harri Siikala kertoo.
Ilmankostuttimet taas lisäävät sisäilman kosteutta ja ovat hyödyllisiä erityisesti syys- ja talvikuukausina, jolloin sisäilma on kylmästä säästä johtuen kuivempaa.
Kun ilmankosteus on oikea, hengittäminen on helpompaa ja iho pysyy paremmassa kunnossa.

Hyvä huoneilma, parempi uni

Kun kotimme huoneilma on hyvä, voimme fyysisesti paremmin. Uni on laadukkaampaa ja palaudumme paremmin.

Unen laadun tärkeyttä ei voi korostaa tarpeeksi, sillä se vaikuttaa jaksamiseemme ja kokonaisvaltaiseen elämänlaatuumme valtavasti, Harri muistuttaa.

Ilmanpuhdistimet ja –kostuttimet ovat välillä kookkaitakin laitteita, mutta hyvinvointiin ei tarvitse enää panostaa kodin sisustuksen kustannuksella. Laitteiden ulkonäkö on kehittynyt samaan tahtiin niiden sisälleen kätkemän teknologian kanssa.

Pukinkonttiin hyvä olo

Mitä jos tänä jouluna antaisit lahjaksi hyvää oloa? Ilmanpuhdistimet ja –kostuttimet ovat erinomainen lahjaidea.

Perinteisesti kostuttimet ovat olleet kysytyimpiä syys- ja talvikuukausina ja puhdistimet lämmityskauden jälkeen keväisin, mutta viime aikoina kysyntä on kasvanut käsittämään lähes koko vuoden. Tämä on ollut hienoa huomata. Ihmiset selkeästi välittävät yhä enemmän siitä, millaista ilmaa he kotona hengittävät.

Puhdistimia ja kostuttimia on saatavilla monessa eri hintaluokassa ja tekniikasta kiinnostuneille löytyy laitteita, joita voi ohjata puhelinsovelluksella.

Valikoimaan pääset tutustumaan Prisman nettisivuilla, ja osaston myyjät auttavat sinua löytämään parhaan ratkaisun juuri sinun kotiisi.

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Prisma Hyllykallion Parturi-Kampaamossa on otettu käyttöön mobiilivuoronumero, joka tekee jonottamisesta entistä sujuvampaa.

Mobiilivuoronumeron voi ottaa käyttöön QR-koodilla tai osoitteessa s-ryhma.mobiilivuoro.fi.

 

Mobiilivuoronumero mahdollistaa jonoon liittymisen ennen Parturi-Kampaamoon saapumista ja jonotilannetta pääsee seuraamaan reaaliajassa.
– Paikan päälle kannattaa tulla hyvissä ajoin ennen omaa vuoroa, sillä jonoa purkaa useampi parturi-kampaaja, Prisma Hyllykallion Parturi-Kampaamon myyntipäällikkö Anne-Mari Koivuluoma huomauttaa.

Jonotilannetta voi seurata puhelimesta asioidessaan kaupan puolella ja tarvittaessa jonosta on helppo myös poistua.

 

Näin otat mobiilivuoronumeron käyttöön:

1. Lue QR-koodi puhelimella tai mene osoitteeseen s-ryhma.mobiilivuoro.fi

2. Sivusto kysyy saako se käyttää laitteen sijaintia. Salli sijainnin käyttö.

3. Tarkista, että ylhäällä lukee oikean kampaamon nimi.

4. Paina ”Ota vuoronumero” –näppäintä.

5. Olet nyt jonossa ja suluissa olevasta numerosta näet, montako ihmistä jonossa on ennen sinua.

6. Saavu hyvissä ajoin paikan päälle.

 

Mobiilivuoronumero on käytössä arkisin klo 8-18 ja lauantaisin klo 8-16.

 

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Asiakkaiden ykköstoiveet suunnittelijalle ovat keittiön käytännöllisyys ja toimivuus. Sen jälkeen aletaan miettiä ulkonäköasioita.

Kierrätys ja jätehuolto halutaan tehdä helpoksi ja sujuvaksi. Roska-astiat, niiden koko ja määrä, kiinnostavat käytännöllisessä keittiössä nyt eniten.
– Jätehuolto kierrätyksineen on noussut keittiösuunnittelun ykkösaiheeksi, suunnittelija Elina Saunamäki Seinäjoen Rautaprismasta toteaa.

Käytännöllisyys pitää sisällään myös tilan hyötykäytön.
– Niin sanotut hukkatilat nurkissa halutaan nyt käyttää hyödyksi.

Aamiaiskaappi

Käytännölliset aamiaiskaapit ovat tulleet täyttämään keittiöiden vajaakäyttöisiä nurkkatiloja.
– Aamiaiskaapista löytyy yhdellä oven avauksella käyttövalmiina olevat kahvinkeitin ja leivänpaahdin. Ylähyllyllä ovat esimerkiksi leivät ja aamiaismurot. Kaikki mitä kukin aamupalalla tarvitsee, Saunamäki toteaa.

Niille, jotka eivät aamiaiskaappeja keittiöihinsä tarvitse, on Saunamäellä tarjota paljon muita vaihtoehtoja.
– Me emme tarjoa väkisin omia, valmiita ratkaisujamme. Lähdemme aina siitä, mitä asiakas haluaa ja tarvitsee. Jos asiakas haluaa uusia vain ovien nupit, emme tyrkytä koko ovipakettia. Ja jos asiakkaalla on tarve uusia kalustus runkoja myöden, se tehdään. Autamme juuri siinä kohdin ja siinä määrin mitä asiakas haluaa, Saunamäki vakuuttaa.

Etäsuunnittelukin onnistuu

Kun on tarve uusia koko keittiö, saa asiakas Saunamäen mukaan neuvoja lyhyen tai pitkän kaavan mukaan. Alustava suunnittelu ei maksa asiakkaalle mitään.
– Meille voi piipahtaa kauppareissun yhteydessä kysymään keittiöasioista. Ajanvaraus taas antaa mahdollisuuden laajempaan suunnitteluun. Laadimme 3D-suunnitelman ilmaiseksi jokaiselle asiakkaalle.

Tyypillistä keittiösuunnitteluasiakasta Saunamäki ei pysty nimeämään.
– Vaimo saattaa pistäytyä keittiösuunnittelussa sillä aikaa, kun mies hoitaa ruokaostokset. He palaavat sitten myöhemmin yhdessä, kun asiaan on perehdytty tarkemmin.

Saman katon alta keittiösuunnittelun ja -toteutuksen kanssa hoituu myös rahoitus.
– S-Pankki järjestää joustavat ja pitkät takaisinmaksuajat, Saunamäki vakuuttaa, ja muistuttaa, että bonusta kertyy myös keittiökaupoista.
Suunnittelulle on Rautaprismassa varattu suljettu tila, mutta Saunamäen mukaan myös etäsuunnittelu onnistuu.

Tuhansia sävyjä

Uusi keittiö on pitkäaikainen valinta ja vaatii laatua. Rautaprisman keittiökalusteet ovat korkealaatuisia ja kotimaisia, muun Prisman kaupan kaavaa noudattaen.
– Meiltä löytyy hintavaihtoehtoja ja tyyliratkaisuja moneen makuun ja tarpeeseen. Esimerkiksi oviin on tarjolla yli 8 000 värisävyä, Saunamäki toteaa.

Kun keittiössä suositaan nyt hillittyä ja maanläheistä, tuntuvat värit siirtyneen olohuoneisiin.
– Tapettimuoti on nyt kirjavaa ja värikästä. Uuden keittiön ostaja tai vanhan uudistaja saa Saunamäen mukaan halutessaan myös muiden tilojen suunnittelua samalla istumalla.
– Keittiön lattian, kaapistojen välitilojen ja tarvikkeiden lisäksi voidaan siirtyä sujuvasti olohuoneeseen asti. Kaikki saadaan hyvällä suunnittelulla sulautumaan hyvin yhteen asiakkaan niin halutessa.

Moderniin tai pelkistettyyn keittiöön en ole vieläkään valmis vaihtamaan

Elina Saunamäen tekisi mieli taputtaa itseään hieman olalle.
– Onnistuin 10 vuotta sitten valitsemaan omaan keittiööni kaiken niin kohdilleen, että ne kestävät aikaa vieläkin. Käytännöllisyydestäkään en ole joutunut tinkimään.
– Jos jotain haluaisin nyt uudistaa, niin uusia ovimalleja on tullut viime vuosina paljon lisää. Hyviä vaihtoehtoja on tarjolla. Maalaisromantiikasta en aio kuitenkaan luopua, hän naurahtaa.

Saunamäki on toiminut Rautaprisman keittiösuunnittelijana puolitoista vuotta, Etelä-Pohjanmaan Osuuskaupan palveluksessa hän on ollut jo pitkään.
– Kalustemuotoilijan koulutus on hyvä pohja, mutta parasta koulutusta on ollut itse työ, Saunamäki toteaa.
– Kun kyseessä on keittiöt, ei suunnittelu, eikä myyntikään, voi olla liian korkealentoista. Tämän työn pitää olla helposti lähestyttävää ja käytännöllistä, hän vakuuttaa.

 

Elina Saunamäki
Rautaprisma Seinäjoki Keittiömyynti
kalustemyynti.prismaseinajoki@sok.fi
puh. 010 76 46085 (0,0835€/puhelu + 0,1209€/min)

 

MAINOS
Teksti ja kuvat: Hannele Norja

Ruokaostokset voi noutaa itse valmiiksi kerättynä kaupasta tai tilata ne kotiovelle, ja vieläpä edullisesti.

Ruokaostosten tekeminen Eepeen kaupoista on nyt helppoa, sillä ostokset voi tehdä kotisohvalta ja noutaa ne lähimmästä kaupasta itselle sopivana ajankohtana. Ruokien edullisella keräilymaksulla (6,90 €) asiakas säästää aikaa sekä välttää ylimääräisiä kontakteja. Ruuat voidaan toimittaa myös suoraan kotiovelle saakka. Seinäjoella palvelun tarjoaa Prisman ruoan verkkokauppa Foodie, josta kotiinkuljetukset hoitaa Posti. Maakunnissa ruoka toimitetaan Keskustaksin autoilla paikallisesta S-marketista tai Salesta.
– Prisman asiakas tekee ostokset Foodiessa. Muualla Etelä-Pohjanmaalla asuvat asiakkaat lähettävät sähköpostilla ostoslistan osoitteeseen keskus@keskustaksi.fi ja sieltä ostoslista välitetään lähimpään Saleen tai S-markettiin. Myymälässä ostokset kerätään asiakkaan puolesta ja ruuat ovat kylmiössä odottamassa, josta ne haetaan asiakkaan tullessa ja ostokset maksetaan kassalle, kertoo Eepeen markkinointipäällikkö Jussi Järvinen.

Edullinen kotiinkuljetus

Asiakas voi sähköpostin lähettämisen sijaan soittaa Keskustaksin keskusvaraamoon (hinta 1,92 € / puhelu + 0,25 € /min). Tilauksia voi soittaa kellon ympäri ja kaikkina viikonpäivinä.
– Siellä palveluhenkilö ottaa listan ylös ja välittää sen asiakasta lähimpään Saleen tai S-marketiin. Tämä on hyvää maakunnallista yhteistyötä, jolla saamme työllistettyä myös Keskustaksin keskusvaraamon työntekijöitä. Kuljetukset ovat asiakkaalle varsin edullisia, sillä alle kuuden kilometrin matka maksaa kuusi euroa ja siitä eteenpäin yhden euron kilometriltä. Mikäli koti sijaitsee kymmenen kilometrin päässä lähimmästä Salesta tai S-marketista, taksikuljetus maksaa kymmenen euroa.
– Eepee ja Keskustaksi haluavat olla näin varmistamassa kaikille Eepeen toiminta-alueella asuville mahdollisuuden saada tarvittaessa kauppaostokset kotiinsa, Järvinen painottaa.