Joonas Uitto Seinäjoen ravintola Amarillosta on palkittu S-ryhmän ravintoloiden vuoden S-Bossina. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakastyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.

Ravintolan valinnassa palvelulla on aina ollut suuri merkitys, mutta nyt pandemia-vuoden aikana sen rooli tuntuu entisestään kasvaneen. Havaintoa tukee myös S-ryhmän ravintolaketjujen kasvanut asiakastyytyväisyys, jossa erityistä kiitosta saa ravintoloiden henkilöstö. Ravintoloista haetaankin hyvän ruuan lisäksi elämyksellisyyttä, ja jokainen asiakaskohtaaminen on silloin merkityksellinen.

–   Osaava ja huomioiva palvelu ja siitä syntyvä hyvä fiilis ovat keskeisiä asioita ravintolan valinnassa. Erityisesti haasteelliset korona-ajat ovat selvästi nostaneet ihmiseltä ihmiselle -kokemuksen merkitystä. Siksi myös palkitsemme henkilökuntaamme ja annamme tunnustusta hyvästä työstä, sanoo johtaja Juha Lindholm SOK:n Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Vuoden parhaat teot ja tekijät palkitaan joka keväisessä gaalassa, josta on muodostunut odotettu tapahtuma S-ravintoloiden ammattilaisten keskuudessa. Tämän kevään gaalassa 14.4. palkittiin yhteensä 3 ravintola-ammattilaista ja 11 ravintolaa työntekijöineen. Seinäjoen Amarillossa asiakastyytyväisyys on tasaisesti kehittynyt, mikä on näkynyt henkilökunnan työtyytyväisyydessä ja sitoutumisessa yhteisten tavoitteiden eteen.

Vuoden S-Bossin valinnassa ratkaisevaa oli tekemisessä itsensä ja porukkansa haastaminen yli asetettujen tavoitteiden niin asiakaskokemuksesta huolehtimisen kuin muidenkin tuloskortin mittareiden osalla.

–   Alaan sitoutuneiden ja sitä kehittävien ammattilaisten merkitys on erityisen korostunut tässä poikkeuksellisessa ajassa, jota elämme. Tunnustus on arvostettava ja nostaa ravitsemiskaupan ja sen osaajien merkityksen alueellamme sille kuuluvalle paikalle, sanoo matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Juhamatti Aronen, Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa.

–   Olen palkinnosta erittäin iloinen ja palkinto tuli minulle täydellisenä yllätyksenä. Suurin kiitos tästä upeasta huomionosoituksesta kuuluu koko tiimille, joka on erinomaisesti sisäistänyt jokaisen asiakkaan vierailun merkityksen ja sitoutunut tekemään kaikkensa, jotta voimme varmistaa Amarillossa yllätyksellisen ja elämyksellisen vierailun, sanoo S-Boss Joonas Uitto.

–   Olemme ylpeitä ammattilaisistamme, ja haluamme mahdollistaa jokaisen kasvun oman alansa huippuosaajaksi. Panostammekin jatkuvasti ammattitaidon kasvattamiseen muun muassa koulutuksen, esimiestyön ja hyvän johtamisen avulla, sanoo Juha Lindholm.

Panostukset ovat tuottaneet tulosta. S-ravintoloiden suositteluaste eli NPS on kehittynyt viimeiset viisi vuotta ja nousi kiitettävälle tasolle vuonna 2020. Vuonna 2021 tyytyväisyys on jatkanut kasvua.

 

Lisätiedot:

Juhamatti Aronen, toimialajohtaja, matkailu- ja ravitsemiskauppa, liikennemyymäläkauppa ja autokauppa, Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa, 050 3883506, juhamatti.aronen@sok.fi
Juha Lindholm, johtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, p. 0500 831 152, juha.lindholm@sok.fi

Seinäjoen uudistunut Amarillo avasi ovensa helmikuun alussa reilun kuukauden remontin jälkeen. Uusi upea ilme toi mukanaan The Table -elämyksen, joka kerää ystävät yhteen viettämään unohtumatonta iltaa.

 

Suomalainen ravintolakulttuuri saattaa tuntua usein kovin suoraviivaiselta. Ravintolaan lähdetään nimenomaan syömään ja ruokailun jälkeen siirrymme sulattelemaan ruokaa koteihimme. Saatamme tuntea jopa syyllisyyttä, jos viivymmekin ravintolassa pitempään esimerkiksi kiireiseen illallisaikaan.

Ulkoisen ja sisäisen muodonmuutoksen läpikäynyt Amarillo lähtee rikkomaan tätä kaavaa. Ravintolan uusi pohjaratkaisu, menu ja The Table -elämys kutsuvat arjen erottamat ystävykset yhteen.
— Ravintola on jaettu kahteen eri alueeseen. Baaritiskin läheisyyteen on koottu nojatuoleista jutustelualue, jossa voi viettää iltaa rupatellen ennen ruokailua ja vielä pitkästi ruokailun jälkeen. Toinen puoli ravintolasta rakentuu ruokailuun tarkoitetuista pöydistä, ravintolapäällikkö Joonas Uitto havainnollistaa.

Näyttävään kupariin verhottu baaritiski houkuttelee istumaan iltaa ystävien kesken.
— Haluamme olla koko kaupungin aulabaari, jossa viihtyy pikkutunneille asti. Meillä on nyt tavallaan kaksi eri ravintolaa, sillä näkymä on aivan erilainen riippuen siitä, istuuko baarin puolella vai keittiön läheisyydessä.

Ravintolan näyttävä ilme on helsinkiläisen Visionary Design Partnersin käsialaa. Hieno yksityiskohta on pääkallokuvioinen tapetti, jossa on 20 vuoden suoja, mikä tarkoittaa, että samaa tapettia ei voi 20 vuoden sisällä käyttää missään muussa julkisessa tilassa.

The Table tarjoaa unohtumattoman illan

Uudistuksen myötä Seinäjoelle rantautui muualla Suomessa jo menestykseksi muodostunut The Table -elämys. Amarillon keittiöpäällikkö Sanna Ojala ei paljasta elämyksen yksityiskohtia, sillä yksi sen jujuista on yllätyksellisyys:
— The Table on kolmen tunnin kattaus, jossa tarjoillaan 12 ruokalajia ja 4 juomaa. Se on herkullista ruokaa ja mustia kumihansikkaita.
The Tablella on koko illan oma entertainer ja cheftainer, jotka huolehtivat tunnelmasta. Ennen kaikkea kyseessä on ainutlaatuinen elämys, josta jää osallistujille pitkäaikainen muisto.

Joonas kuvailee The Tablea sosiaaliseksi ruokailutapahtumaksi, joka tarjoaa enemmän kuin uskalsi odottaa. Ensimmäinen harjoituskattaus on jäänyt hänelle elävästi mieleen:
— Kun ilta alkoi ja musiikki lähti soimaan, kyllä siinä käsikarvat nousivat pystyyn ja itku tuli. Vaikka The Tablen ruokalista on hyvin pidetty salaisuus, sopii elämys myös erikoisruokavaliota noudattaville.
Varauksen tehtyään tulee erikoisruokavaliosta ilmoittaa ravintolaan vähintään viikkoa ennen kattausta, että kokki ehtii ottaa erikoisruokavalion huomioon valmisteluissaan.

Uusi ruokalista rohkaisee maistamaan

Amarillon ruoka- ja drinkkilistat päivitettiin niin ikään maaliskuun alussa. Jatkossa menu päivittyy aina kesä- ja talvikausien vaihtuessa. Kevät toi uudelle ruokalistalle kevyitä vaihtoehtoja ja raikkaita makuja. Palasipa listalle myös muutama kaivattu klassikko. Ruoan sosiaalisuus on huomioitu myös menussa.
— Listalla on nyt paljon pieniä ruokia, joista voi yhdistellä pöytäseurueelle monipuolisen kokonaisuuden erilaisia makuja, Joonas vinkkaa.

Kesäksi Torikeskuksen sisäpihalle rakentuu terassi, joka jatkaa sisätilojen maailmaa ulos lämpimiin kesäiltoihin. Uudistetulta drinkkilistalta löytyy muun muassa Amarillon leikkisä versio suositusta Aperol spritz -drinkistä, josta Sanna povaa kesäterassin hittidrinkkiä:
— Drinkin aperol on jäädytetty mehujääksi, joka laitetaan lasiin proseccon sekaan. Tuloksena on taatusti kylmä drinkki, joka herättää keskustelua.

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

S-marketit Kurikka ja Vimpeli uudistetaan loppukevään aikana kauttaaltaan modernin S-market-konseptin mukaisiksi. Vimpelissä myymälää myös laajennetaan huomattavasti.
Uudistukset ovat henkilökunnan ja asiakkaiden yhteinen asia, jota odotetaan innolla.

 

Eepeen markettiuudistukset jatkuvat tänä vuonna nopealla aikataululla. Ilmajoen ja Jalasjärven uudistukset valmistuivat alkuvuodesta, ja nyt vuorossa ovat Kurikka ja Vimpeli. Kurikan S-marketin marketpäällikkö Olli Isoniemi ja apulaispäällikkö Aatu Hautamäki odottavat vappuna täyteen vauhtiin pääsevää uudistusta innolla.
— Nyt on jo aikakin uudistua, sillä myymälä on yksittäisiä uusia kalusteita lukuun ottamatta palvellut tällaisenaan 14 vuotta. Meillä on ollut tähänkin asti hyvät tilat työskennellä, mutta uudella ilmeellä ja uusilla kalusteilla on valtava merkitys asiakkaiden ja työntekijöiden viihtyvyyteen, Olli kertoo.
— Uudistus on meillä jokapäiväinen puheenaihe, mikä kertoo hyvin siitä, kuinka paljon koko henkilökunta sitä odottaa, Aatu jatkaa.
Molempien myymälöiden yleisilme muuttuu sinikeltaisesta modernin tummanharmaaseen, joka on tuttu jo uudistetuista Eepeen marketeista. Kaikki myymäläkalusteet vaihdetaan uusiin ja avoimet kylmälaitteet väistyvät ovellisten ympäristöystävällisten kylmäkalusteiden tieltä.

Molempiin myymälöihin saadaan uudistuksen myötä myös itsepalvelukassat. Olli odottaa uudistukselta eniten uutta hedelmä- ja vihannesosastoa.
— Nykyisellään osasto ei ole paras mahdollinen, sillä tuotteet meinaavat hukkua liian suuriin kalusteisiin, eikä hedelmien väriloisto pääse oikeuksiinsa. Uudet tummat ja kompaktit kalusteet nostavat tuotteet esiin ja tekevät osastosta toimivamman, Olli iloitsee.

Kurikan S-marketiin saadaan itsepalvelukassojen lisäksi uutena palveluna myös appelsiinimehukone. Henkilökunnan toivoma uusi pullokone vapauttaa tilaa marketin pullonpalautushuoneesta ja kaupan aulaan rakennetaankin täysin uusi vuokratila, mikä tuo uusia palveluita saman katon alle.

Laajennus parantaa valikoimaa Vimpelissä

Vimpelin S-marketissa uudistus on jo täydessä vauhdissa. Kauppa on palvellut nykyisellä paikallaan joulukuusta 2004 lähtien, ja nyt meneillään oleva uudistus on tarpeellinen päivitys 17 vuotta vanhaan myymälään.
— Moni ympärillämme oleva Eepeen kauppa on uudistunut viime vuosina ja nyt on vihdoin meidän vuoromme. Uudistus on henkilökunnan ja asiakkaidemme yhteinen asia, josta kaikki ovat yhtä innoissaan. Asiakkaat huomaavat jokaisen pienenkin muutoksen, mikä kuvaa hyvin sitä, kuinka suuri merkitys tällaisella investoinnilla on paikkakuntamme asukkaille, marketpäällikkö Mari Humppi kertoo.

Suurin Vimpelin S-marketissa tapahtuva muutos on myymälän laajennus. Myymälätila laajenee vajaalla 300 neliömetrillä, mikä vaikuttaa merkittävästi myymälän palveluvalikoimaan.
— Laajennuksen ansiosta pystymme kasvattamaan päivittäistavaravalikoimaa huomattavasti. Vimpeli on suosittu kesäpaikka ja jatkossa pystymme palvelemaan paremmin myös kesälomalaisia, mikä taas vaikuttaa koko paikkakuntamme vetovoimaan.

Asiakkaiden ohella uudistus on tärkeä asia koronan koettelemalle henkilökunnalle, joka joutuu tsemppaamaan remontin vaikeuttamissa työolosuhteissa.
— Luin hiljattain hyvän sitaatin, jossa todettiin, että henkilökunta ei ole tärkein voimavara, vaan ainoa. Tämä kuvaa minusta erinomaisesti sitä, kuinka tärkeää oman henkilökunnan ja heidän panoksensa arvostaminen on. Vaikka kauppa olisi kuinka hieno, ei se kanna pitkälle ilman omistautunutta henkilökuntaa, Mari kiteyttää.

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Emotionin työntekijät testaavat uusia tuotteita lähes viikoittain ja neuvovat asiakkaita oikeiden tuotteiden valinnassa päivittäin. Mutta mitä tuotteita he itse käyttävät? Kysyimme Seinäjoen Emotionin työntekijöiltä, mitä luottotuotteita heillä on.

 

 Mikä on suosikki-ihonhoitotuotteesi?

Anilla: Diorin One Essential –seerumi sopii erityisen hyvin sekaiholleni. Detox-seerumi syväpuhdistaa poistaen kuona-aineita ja uudistaa ihoa. Käytän tätä aina ennen kosteusvoidetta, jolloin seerumi tehostaa kosteusvoiteen vaikutusta.
Tossu: Cliniquen Moisture Surge –kosteusvoide sopii erinomaisesti atooppiselle iholleni. Voide kosteuttaa todella hyvin, mutta imeytyy nopeasti, eikä jätä tahmeaa kerrosta kasvoille. Tätä voidetta voi kasvojen lisäksi käyttää myös hiusöljyn tapaan kuiviin latvoihin.
Lea: Poistan meikit joka päivä Cliniquen Take the Day Off –meikinpoistobalmilla. Se on hellävarainen, mutta puhdistaa tehokkaasti silmä-, huuli- ja kasvomeikin. Tuote on myös todella riittoisa, joten yksi purkki riittää pitkäksi aikaa.

Minkä meikkituotteen nimeen vannot?

Anilla: Luottomeikkituotteeni löytyy myös Diorin valikoimasta. Forever Skin Glow –meikkivoide pysyy kasvoilla koko päivän ja jättää luonnollisen lopputuloksen, jossa ihoni saa hengittää. Pidän myös siitä, että iho jää heleäksi, eikä ole täysin matta. Suojakerroin 35 suojaa kasvoja auringolta, eikä meikkivoiteen alle tarvitse laittaa erikseen aurinkosuojaa.
Tossu: Goshin Face Lift –meikinpohjustin pienentää ihohuokosia ja tekee ihosta sileämmän. Tätä tuotetta voi käyttää meikin alla tai itsekseen, kun kaipaa jotain pientä ekstraa meikittömiin päiviin. Toinen erinomainen tuote on Sensain Bronzing Gel, joka on nestemäinen aurinkopuuteri. Sitä voi käyttää meikkivoiteen alla tai päällä, yksistään tuomaan päivettynyttä ilmettä kasvoille tai vaikka varjostuksiin.
Lea: Myös minun luottomeikkivoiteeni on Diorin Forever Skin Glow, sillä se on täydellinen kuivalle iholleni. Arvostan luonnollista lopputulosta ja sitä, että meikkivoiteessa on kosteuttavia ominaisuuksia. Toinen suosikkini on Diorin Lip Maximizer –huulikiilto, joka kosteuttaa ja täyteläistää huulet. Tämä kulkee aina mukanani ja minulla on kotona aina yksi ylimääräinen kappale jemmassa.

Mikä on luottotuoksusi?

Anilla: Rakastan vaihtelua ja valitsen tuoksun aina päivän fiiliksen mukaan. Lanvinin Modern Princess on yksi luottotuoksuistani ja varma valinta päivään kuin päivään. Se on iloisen hedelmäinen ja käy sekä arkeen että juhlaan.
Tossu: Useat tuoksut reagoivat ihooni väärällä tavalla ja muuttuvat hassun tuoksuisiksi. Dior Homme –tuoksu ei sitä tee, vaan toimii hyvin ihollani. Pidän savuisista ja nahkaisista tuoksuista ja tämä on juuri sellainen.
Lea: Guccin Flora Gorgous Gardenia on ollut yksi luottotuoksuistani jo vuosia. Tuoksu on huumaavan naisellinen puutarhatuoksu, joka sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen.

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Haemme KESÄTYÖNTEKIJÖITÄ toimipaikkoihimme ASIAKASPALVELUTEHTÄVIIN.

Tarjoamme mm. myyjän, liikennemyymälätyöntekijän, ABC-kokin, ravintolakokin, tarjoilijan, vastaanottovirkailijan, kerroshoitajan ja parturi-kampaajan kesälomasijaisuuksia ja työharjoittelua.

Hakuaika: 29.1.-31.3.2021.

KESÄTYÖHAKUUN >>

Julkaisemme nuoremmille suunnatun kesäharjoitteluhaun myöhemmin erikseen.

Koronan mullistettua kaupassa käymisen käytännöt, maskit ja turvavälit ovat kaikkien huulilla. Turvallisuuden tunne ei ole itsestäänselvyys, vaan se syntyy laadituista käytännöistä ja toisten huomioon ottamisesta.

Kassat ovat kauppojen kohtaamispaikkoja, joissa yksittäisellä myyjällä tulee päivän aikana satoja asiakaskontakteja. Prisma Hyllykallion kassapäällikkö Marika Suolahti kertoo poikkeusajan olleen haastavaa, mutta toisiaan tsemppaamalla ja ohjeita noudattamalla tästäkin koitoksesta selvitään.
— Me seuraamme työssämme ketjun ohjeistusta ja teemme parhaamme, että asiakkaiden on turvallista asioida meillä, Marika kertoo.

Ensimmäisenä kassoille asennettiin vajaa vuosi sitten pleksit ja turvavälitarrat. Siitä lähtien turvallisuuden maksimoimiseksi on kehitetty erilaisia käytäntöjä, joita päivitetään ohjeistusten muuttuessa.
— Kaikilla asiakaspalvelijoilla on maski tai visiiri, kun he poistuvat kassapleksin takaa. Asiakkaiden saatavilla on kauppaan tullessa ja sieltä poistuessa käsidesiä. Lisäksi desinfioimme kassojen kosketuspinnat monta kertaa päivässä ja hajautamme auki olevia kassoja mahdollisuuksien mukaan, Marika luettelee.

Palvelukassojen lisäksi asiakkaalla on mahdollisuus valita pikakassa, joihin ei useimmiten tarvitse jonottaa. Pikakassoilla työskentelevä myyjä käyttää maskia tai visiiriä ja lähestyy asiakasta vain, kun tämä tarvitsee apua.
— Pikakassojen näytöt desinfioidaan aina muutaman asiakkaan välein ja asiakkaiden saatavilla on kertakäyttöhanskoja.

Tekemällä osamme olemme turvassa

Prismassa on jo pitkään ennen koronaa panostettu siihen, että kassoja on auki useita ja jonoja olisi mahdollisimman vähän. Kassaosasto työllistääkin yli 50 asiakaspalvelijaa. Ilta- ja viikonlopputyötä on tarjolla paljon, mikä vetää puoleensa esimerkiksi opiskelijoita.

Sanni Mäki on työskennellyt Prisman kassaosastolla kolme vuotta opintojensa ohessa ja pitää työstä sen sosiaalisuuden vuoksi. Nyt poikkeusaikana hän palvelee asiakkaita pleksin ja maskin takaa.
— Vaikutan omalla toiminnallani asiakkaiden turvalliseen asiointiin niin paljon kuin pystyn. En esimerkiksi päästä pakkauspäätyyn kuin kahden asiakkaan ostokset kerrallaan, vaikka kapasiteettia olisi kolmen asiakkaan ostoksiin.

Sanni ja muut kassatyöntekijät tekevät parhaansa sujuvan ja turvallisen asioinnin eteen, mutta heidänkin vaikutusvaltansa on rajallinen. Viime kädessä asioinnin turvallisuus syntyy asiakaspalvelijoiden ja asiakkaiden yhteistyöstä.
— Meidän kaikkien täytyy tehdä tässä tilanteessa osamme. Kun otamme kukin toisemme huomioon, voimme asioida levollisin mielin myös poikkeustilanteessa, Marika summaa.

 

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Prisma Kauppakassi –palvelulla on vakiintunut asiakaskunta, jota syksyllä Suomen yli pyyhkäissyt toinen korona-aalto on kasvattanut entisestään. Seinäjokelaisen Mikko Siikaniemen perhe on tehnyt ruokaostoksensa Kauppakassin kautta siitä lähtien, kun se vajaa vuosi sitten avasi ovensa.

Mikko Siikaniemen nelihenkiselle perheelle ruokaostosten tilaamisesta Prisma Kauppakassi -palvelun kautta on muodostunut rutiini, josta perhe ei enää luovu.
— Meillä on kaksi pientä lasta, joiden kanssa kauppareissuun menisi helposti pari tuntia. Valmiiksi kerättyjen ostosten noutaminen säästää meiltä todella paljon aikaa ja hermoja.

Siikaniemen perhe tekee ruokatilauksen kerran viikossa. Omien ostosten ohessa tilataan ruoat myös riskiryhmään kuuluville isovanhemmille.
Mikko ja hänen vaimonsa käyttävät ostosten tilaamiseen Foodie-sovellusta. Ostoskoriin lisätään tuotteita sitä mukaa, kun puutteita viikon mittaan huomataan. Perheellä on myös nokkela tapa päättää, mitä kullakin viikolla syödään:
— Meillä on lista ruoista, joista pidämme, ja joka viikko arvomme listalta kaksi ruokaa, joihin tilaamme raaka-aineet.

Perhe on tallentanut sovellukseen listoja peruselintarvikkeista, joita he tarvitsevat joka viikko.
— Ennestään tallennetut listat nopeuttavat tilaamista, kun jokaista yksittäistä tuotetta ei tarvitse lisätä erikseen, Mikko kertoo.

Tilaa kotiin tai nouda, kun se sinulle sopii

Ruoan verkkokauppa avattiin Seinäjoelle vajaa vuosi sitten keskelle koronakevättä. Nyt palvelulla on vakiintunut asiakaskunta, mutta tilauslistoilla vilahtelee jatkuvasti myös uusia nimiä.
— Meillä on tällä hetkellä varastotilojen maksimikapasiteetti käytössä. Olen todella onnellinen, että palvelu on otettu näin hyvin vastaan, Kauppakassin tiiminvetäjä Tarja Pinolehto kiittää.

Vaikka tilausten määrä pitää Kauppakassin tiimin kiireisenä, noutoajankohdan saa useimmiten valittua heti seuraavalle päivälle.
— Tilausta tehdessään asiakas saa valita päivän ja aikaikkunan tilauksen noutamiselle. Meillä on mahtavat tilat Prisman päädyssä ja autolla pääsee kirjaimellisesti oven eteen. Me tuomme ostokset aina asiakkaan autolle asti, Tarja kertoo.

Kauppakassin noutopisteitä on Seinäjoella kolme:

• Prisma Kauppakassi
• S-market Jouppi
• S-market Alakylä

Noutamisen sijaan ostokset voi tilata myös kotiin.
www.prismahyllykallio.fi

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Jalasjärven ja Ilmajoen S-marketien mittavat uudistustyöt saatetaan loppuun alkuvuoden aikana. Uudistusurakka on vaatinut joustavuutta sekä yksiköiden työntekijöiltä että asiakkailta, mutta lopussa kiitos ja kaupat seisovat komeampina kuin koskaan.

S-market Jalasjärven marketpäällikkö Anne Himanka kertoo myymäläuudistuksen edenneen kivuttomasti siihen nähden, kuinka nopealla aikataululla uudistus on toteutettu.
– Uudistusta on ollut mukava tehdä. Kauppaa on viimeksi remontoitu vuonna 2004, joten kyllä tätä on odotettukin. Olemme kaikki tohkeissamme.

Molemmat S-marketit ovat palvelleet asiakkaita normaalisti läpi uudistustöiden. Kun henkilökunnan ja asiakkaiden lisäksi myymälässä pyörii parhaimmillaan parikymmentä työmiestä, sopu antaa sijaa ja sulava yhteiselo on kaiken perusta.
– Asiakkaat ovat myötäeläneet tätä uudistusta kanssamme. ”Jaksakaa vielä hetki”, he ovat tsempanneet, S-market Ilmajoen marketpäällikkö Pasi Koivumäki kertoo.

Myymälöiden asiakastilat saatiin valmiiksi viime vuoden puolella, ja nyt alkuvuodesta huomio siirtyy kauppojen julkisivuihin ja sosiaalitiloihin. Molemmat marketpäälliköt ovat kiitollisia siitä, että myös henkilökunnan tilat uusitaan.
– On todella tärkeää, että taukotila on viihtyisä ja työympäristö on miellyttävä myös myymälätilan ulkopuolella, Anne toteaa.

Uusi ilme toi tälle vuosikymmenelle

Kauppojen kaikki pinnat ja kalusteet uusittiin lattiasta kattoon. Ilmajoella kaadettiin myös seiniä avaramman aulan ja uuden sisäänkäynnin tieltä. Vanhat kylmäkalusteet saivat väistyä ja tilalle asennettiin ovelliset energiatehokkaat kaapit, joiden kylmä ilma tulee ympäristöystävällisestä hiilidioksidi-kylmälaitoksesta.
– Avonaiset kylmälaitteet kylmettivät aiemmin koko myymälän, ja teimme välillä töitä villasukat jalassa. Nyt, kun kylmäkalusteet ovat ovellisia, meitä on täällä muutama välillä T-paitasillaan, Anne naurahtaa.

Palveluvalikoima laajeni molemmissa myymälöissä paistopisteellä, mehukoneella ja itsepalvelukassoilla. Ilmajoen myymälään saadaan uudistuksen myötä myös Postin pakettiautomaatti ja Nosto-automaatti, joka on ollut erityisen toivottu.
– Uudet kalusteet vapauttivat lisää tilaa myymälän käytäville ja tehokkaamman tilankäytön ansiosta pystyimme laajentamaan myös päivittäistavaravalikoimaa, Pasi kertoo.

Moderniin S-market-konseptiin kuuluva tummanharmaa yleisilme ihastuttaa asiakkaita ja henkilökuntaa.
– Henkilökohtainen suosikkini on uusi hedelmä- ja vihannesosastomme. Värikkäät hedelmät oikein hyppäävät silmille mustista kalusteista, Pasi hehkuttaa.

Vertaistukea ja venymistä

Anne ja Pasi ovat yhtä mieltä siitä, että ilman henkilökunnan omistautumista ja heidän joustamistaan tällainen urakka olisi mahdotonta toteuttaa näin nopealla aikataululla.
– Meillä uudistus alkoi toden teolla lokakuun lopulla ja myymälän puoli oli käytännössä joulukuussa valmis. Se oli todella nopea rykäisy, joka ei olisi ollut mitenkään mahdollinen ilman henkilökunnan upeaa venymistä välillä hyvinkin haastavassa työympäristössä, Anne kehuu.

Samaan tahtiin etenevä uudistus tarjosi marketpäälliköille ainutlaatuisen tilaisuuden vaihtaa remonttiin liittyviä ajatuksia ja tuntemuksia.
– Olemme soitelleet paljon ja saaneet toisiltamme korvaamatonta vertaistukea tämän hässäkän keskellä. On ollut myös mielenkiintoista kuulla, miten tietyt asiat on tehty toisaalla verrattuna omaan myymälään, Pasi kertoo.

Koronatilanteen vuoksi uudistuksia ei pystytä juhlistamaan kahvituksin, mutta molemmat marketpäälliköt toivottavat asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi ihastelemaan uuden ajan marketteja Jalasjärvelle ja Ilmajoelle.

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Mietitkö vielä, millaisella lahjalla ilahduttaisit rakasta ystävää tai perheenjäsentä?
Tuoksut ja ihonhoitotuotteet ovat varmoja lahjoja, joilla et voi mennä vikaan.

Prisma Hyllykallion Emotion tarjoaa laajan valikoiman lahjaideoita, joilla ilahdutat sinulle tärkeitä ihmisiä.
– Tuoksu- ja tuotesetit ovat joka joulun hittituotteita, joissa hinta-laatusuhde on kohdillaan. Esimerkiksi tuoksusetissä ostaja saa usein tuoksun ja lotionin jopa yksittäisen tuoksun hintaa edullisemmin, myyntipäällikkö Anne-Mari Koivuluoma hehkuttaa.

Tämän joulun hittituoksuksi Anne-Mari povaa Lancômen La Vie est Belle –tuoksua, joka on yhdistelmä iiriksen kukkaa, jasmiinia, patsulia, appelsiininkukkaa ja makeita vivahteita.
– Tuoksut jättävät todella helposti muistijälkiä mieleemme. Parhaimmillaan tietty hajuvesi on pysyvä muisto läheisestä. Aina tuoksua käyttäessä mieleen palaa se ihminen ja se hetki, jona lahjan saimme.

Miesten tuoksumaailman kestosuosikki Hugo Boss näkyy vahvasti myös tämän joulun lahjavalikoimassa. Anne-Maria merkin jatkuva suosio ei yllätä, sillä tuoksut ovat laadukkaita ja järkevästi hinnoiteltuja, mikä tekee niistä helposti lähestyttäviä.

Hoitoa maskin hautomille kasvoille

Ihonhoitotuotteet ovat ajankohtainen lahjaidea kasvomaskien tultua osaksi arkeamme.
– Maskin alla hautova iho kerää bakteereita ja epäpuhtauksia. Kun maskin ottaa päivän päätteeksi pois, on ihonhoitoon syytä kiinnittää erityistä huomiota.

Ihonhoitomerkeistä Anne-Mari nostaa esiin hinta-laatusuhteeltaan erinomaisen Biothermin, jonka sesonkivalikoimasta löytyy valmiita settejä kaikenikäisille ja kaikille ihotyypeille.

Kasvonaamiot ovat monivaiheista ihonhoitorutiinia vaivattomampi tapa hoitaa ihoa. Suosittuja ovat erityisesti kangasnaamiot.
– Erilaisista naamioista koottu setti voisi olla mieluisa lahja monelle, Anne-Mari ideoi.

Nouda valmiiksi kerätyt tuotteet

Jos jouluruuhkassa shoppailu arveluttaa, voit soittaa Prisma Hyllykallion Emotioniin ja haluamasi tuotteet kerätään sinulle
valmiiksi, ilmaiseksi. Sinun tarvitsee vain noutaa valmiiksi kerätyt tuotteet myymälästä.
– Me autamme myös todella mielellämme lahjojen ideoinnissa ja opastamme oikeiden tuotteiden valinnassa, Anne-Mari korostaa.

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee

Prisma Hyllykallion Parturi-Kampaamossa on otettu käyttöön mobiilivuoronumero, joka tekee jonottamisesta entistä sujuvampaa.

Mobiilivuoronumeron voi ottaa käyttöön QR-koodilla tai osoitteessa s-ryhma.mobiilivuoro.fi.

 

Mobiilivuoronumero mahdollistaa jonoon liittymisen ennen Parturi-Kampaamoon saapumista ja jonotilannetta pääsee seuraamaan reaaliajassa.
– Paikan päälle kannattaa tulla hyvissä ajoin ennen omaa vuoroa, sillä jonoa purkaa useampi parturi-kampaaja, Prisma Hyllykallion Parturi-Kampaamon myyntipäällikkö Anne-Mari Koivuluoma huomauttaa.

Jonotilannetta voi seurata puhelimesta asioidessaan kaupan puolella ja tarvittaessa jonosta on helppo myös poistua.

 

Näin otat mobiilivuoronumeron käyttöön:

1. Lue QR-koodi puhelimella tai mene osoitteeseen s-ryhma.mobiilivuoro.fi

2. Sivusto kysyy saako se käyttää laitteen sijaintia. Salli sijainnin käyttö.

3. Tarkista, että ylhäällä lukee oikean kampaamon nimi.

4. Paina ”Ota vuoronumero” –näppäintä.

5. Olet nyt jonossa ja suluissa olevasta numerosta näet, montako ihmistä jonossa on ennen sinua.

6. Saavu hyvissä ajoin paikan päälle.

 

Mobiilivuoronumero on käytössä arkisin klo 8-18 ja lauantaisin klo 8-16.

 

 

Teksti: Iida-Maria Lauri, Eepee
Kuvat: Samu Lehtinen, Eepee